Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner

JAWATAN KOSONG: Pekerja Dirumah Diperlukan

Saturday, August 15, 2009

JOOM lawat BANGLO BARU PKR SELANGOR

Petikan dari blog GAP : waduh waduh, dalam kesampingan ber retorikal mahu mensama ratakan hak dan kebajikan rakyat, nampaknya sudah ada yb pkr secara senyap-senyap mendirikan rumah banglo mewah di satu lokasi yang kami rahasiakan.

bicara atas pentas memang hebat, ide-ide menonjolkan pembaharuan dan kebajikan tiada taranya. 'kita perjoangkan hak rakyat' 'kita itu'.. 'kita ini'... namun ngomongan yang keluar daripada mulut yb pkr ini bohong umpama 'buaya yang tiada mahu memakan bangkai di depan mata'..

segala dokumen pembelian rumah ini akan kami keluarkan..ini yb pkr mana ? apa lagi kalau bukan selangor ! 'nampaknya raya ni umah baru la kita yang'.. 'mm sayang abang'..

Petikan dari Medaninfo : Amboi, amboi…, amboi…!!

Siapakah gerangannya pemilik sebuah banglo dua tingkat tersergam megah di sebuah lokasi yang tidak boleh didedahkan buat ketika ini..? Dimaklumkan kepengatahuan Blogmaster bahawa banglo tersebut kini masih dalam pembinaan [under construction] dan bakal siap pada bila bila masa sahaja.

Menurut “Informer” Blogmaster, banglo yang dimaksudkan ini adalah milik salah seorang Yb PKR. Tetapi untuk menyelusup didalam selimut agar TIDAK ada sesiapa pun akan tahu dan dapat mengesan “projek” yang sedang berjalan itu, maka segala urusan pembinaan seperti nama pemilik, pinjaman bank, bukanlah diatas nama Yb tersebut, nama ahli keluarga iparnya telah diguna pakai.

KOMEN : BRO APA NI BAGI LAH KAMI PELUANG BUAT UMAH BESO ...TAHUN-TAHUN DEPAN BELUM TENTU ADA PELUANG...GENG2 BARISAN PUN UMAH BESO KAMI PUN NAK UMAH BESO...KEMPEN MESTILAH CAKAP BAIK-BAIK KALAU TIDAK MANA BOLEH MENANG...DAH MENANG KIRA LAIN....RAKYAT BUKAN TAHU PUN.... LAGI PUN RAKYAT FOKUS BRO ANWAR JE...

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

Anonymous,  August 15, 2009 at 10:11 PM  

Politik Gelanggang Mencari Makan

Sekarang ini politik bukan gelanggang perjuangan menegakkan keyakinan Ia telah dijadikan gelanggang
tempat mencari makan
Rakyat telah dialatkan atau diperjudikan
Ia sudah terlalu kotor bagaikan tempat pelacuran Kerana tempat cari makan
ia telah jadi politik wang
Siapa yang berjaya di dalam politik seolah-olah mendapat satu kawasan ladang yang penuh dengan tanaman
Di ladang itu dia boleh mendapat kekayaan Atau siapa yang berjaya di dalam politik seolah-olah mendapat factory besar tempat mengeluarkan barang
Di situ dia menjadi jutawan tanpa perniagaan Berebut-rebutlah mereka bergelanggang
di dalam politik melalui parti politik
Apa sudah jadi
bukan bertarung dengan parti lawan bertarung sesama sendiri
Bertarung sesama sendiri di dalam sebuah parti untuk menguasai parti
Kerana di situ ada kekayaan tanpa perniagaan dan boleh jadi jutawan
Tikam kawan sendiri, khianat-mengkhianati jatuh-menjatuhkan
di sesetengah negara berbunuh-bunuhan Daripada gelanggang politik yang kotor itulah lahir para pemimpin
menjaga negara dan rakyat dan agama Maka lahirlah
penyangak-penyangak negara dan bangsa yang bertauliah
Lahirlah lanun-lanun terhormat pencuri-pencuri berlesen
mengaut wang rakyat dan negara Rakyat mengharap setiap musim
agar nasib mereka dibela oleh pemimpin mereka Yang senang hanya segelintir
yang susah dan menderita itulah yang ramai Tunggu lagi setiap musim pilihan raya
Agar lahir pemimpin-pemimpin pembela rakyat dan cintakan negara
Hasilnya sama juga
Begitulah rakyat di kebanyakan negara menunggu pembela
dari musim ke musim pilihan raya Jawapannya samajuga
apa yang berlaku sebelumnya berlaku perkara yang sama
Begitulah nasib rakyat di negara demokrasi Hanya mengharap dan mengharap harapan tidak kunjung tiba
Begitulah terjadi di setiap pilihan raya nasib rakyat tetap tidak terbela

Sajak dipetik dari ust Ashaari Muhammad

Anonymous,  August 15, 2009 at 10:57 PM  

aku dah dengaQ cerita nie bulan lepas..., "akan tersebar cerita rumah banglo seorg yb dari utara tanahair.., maklumlah negeri jelapang padi dah jadi krajaaan mreka...

umor yb nie dah masuk pencen, jadi kenalah cepat2 buat harta.

iya..! gambar nie mengingatkn aku rumah banglo yb nie guna nama kakak iparnya kat kawsn kelab golf di utara sana...

Yang Terbuku Di Hati

YB dan x-YB

Minda Bebas

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP