Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner

JAWATAN KOSONG: Pekerja Dirumah Diperlukan

Monday, June 1, 2009

Media UMNO bodoh, bangang, bongok,buta angka

Ni yang aku kira dari analisa Penanti : 6025+392+494+56=6994. 6994/15,386=46%. Tapi ada orang tu kan kira 70%. Marah-marah lagi kata Media UMNO bodoh, bangang, bongok,buta angka......

Ayat kat bawah ni Petikan dari BLOG Perunding

Rata rata media Umno menghebahkan tentang kurangnya peratus keluar mengundi.
Kononnya tak mendapat sambutan.
Kononnya pemenang tidak bermakna apa2 kerana pengundi hanya 46.1% tidak mewakili majoriti .

Bodoh bangang bongok buta angka.
Plain stupid.

SPR jangka 70% keluar mengundi.
46.1% sudah keluar mengundi, maka hanya tinggal 23.9% yang tidak muncul mengundi.
Andaikata kesemua jangkaan 70% keluar mengundi, hanya tinggal maksimim sekalipun 23.9% sahaja undi UMNO.

Hanya 23.9% sahaja untuk UMNO.
Hanya 23.9% sahaja untuk UMNO.
Hanya 23.9% sahaja untuk UMNO.

KOMEN : 1 jari tunjuk orang 3 lagi menunjuk diri sendiri.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

Anonymous,  June 1, 2009 at 1:17 PM  

Nape la ko nih bodoh sgt???

Tak tahu buat kira2 ker??? Nih pasti tak lulus mata pelajaran matematik...

Yang dikatakan 46.1% tu ialah daripada keseluruhan penduduk Penanti yg berdaftar ngan SPR. Bukan drpd 70%, bodoh!

Maka itu bermakna... hanya 46.1% dr keseluruhan penduduk Penanti yg berdaftar aja yg keluar mengundi... yg baki 53.9% penduduk tak kuar mengundi.. diorg sibuk pergi keje kahwin.. sibuk melancong...

Bodoh sgt ko nih!

Anonymous,  June 1, 2009 at 4:54 PM  

Kesian.. dah takleh diajar dah tuan blog nie... tak pe.. kita cuba lagi buat kira-kira...

tuan blog.. nie saya nk bagi tau sikit... setiap kali pilihan raya kalau boleh spr nk 100% org kuar mengundi... tapi benda nie selalunya tidak berlaku.. jadi spr jangkakan hanya 70% saja yg keluar mengundi.. hanya jangkaan..

tuan blog... sampai sini paham tak?
kalau paham bagus...

keputusan keluar kata 46.01% jer yang keluar mengundi... makna nya betul la ckp anon kat atas tu...

100% - (tolak) 46.01% = (sama dengan) 53.09%

Paham tak nie...

Kalau dah paham... nk tanya satu lagi... 28 + 3 = 31, soalan saya ... bandingkan 31 & 28, manakah yang lebih besar?

dari cikgu sekolah

Yang Terbuku Di Hati

YB dan x-YB

Minda Bebas

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP