Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Monday, June 1, 2009

Tiga Pegawai Kanan Kerajaan Kelantan Digantung Tugas

TIGA pegawai kanan kerajaan negeri Kelantan masing-masing telah digantung tugas beberapa hari lalu. Penggantugan tugas mereka secara serta merta itu dikatakan ada sangkut paut dengan penemuan kes tuntutan melampau oleh pihak tertentu yang berjumlah RM39 juta dalam tempoh dua tahun dari 2006 hingga 2008 terhadap beberapa agensi kerajaan negeri.

Tuntutan-tuntutan itu dikatakan berhubung dengan kontrak menyelia dan membekal peralatan ke istana Kelantan termasuk pemasangan lampu 'berjerabu' di istana di Kubang Kerian yang mencecah harga jutaan ringgit dan tidak munasabah.

Penyelewengan terbongkar apabila Tengku Mahkota Kelantan mengambil inisiatif sendiri untuk 'menyiasat' bagi mengambil maklum mengenai kejadian itu. Tengku Mahkota dikatakan tegas dan prihatin dalam hal ini kerana baginda tida mahu berlaku pembaziran dan pengkhianatan.

Kemungkinan sekiranya Tengku Mahkota tidak berbuat demikian penyelewengan yang melibatkan tuntutan puluhan juta ringgit wang rakyat itu masih belum terbongkar.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP