Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Tuesday, November 24, 2009

NIZAR TERKINI : NIK AZIZ PERNAH BERI KATA DUA SEPERTI HUSAM???

Sekiranya tindakan itu demi mementingkan jemaah, semua harus memuji keputusan demikian. Bukan saja Nik Aziz tetapi sesiapa saja yang berada dalam jemaah harus mendahului jemaah daripada kepentingan diri dan kroni. Segunung pujian patut diberikan kepada Nik Aziz. Bagaimana pun sekiranya arahan Nik Aziz ke atas menantunya itu kerana desakan pihak-pihak tertentu yang berkepentingan ia melambangkan akan kelemahan prinsip Nik Aziz dalam soal yang beliau sendiri mempertahankan sebelumnya.

Dalam pada itu terdengar juga sebelum ini bahawa ada orang yang memberi kata dua kepada Nik Aziz sama ada memilih orang tertentu atau pun Ariffahmi (menantunya). Sudah pasti kata-kata ini menyempitkan keadaan dirinya menyebabkan beliau tidak mempunyai pilihan lain.

Sekali lagi ditegaskan jika keadaan benar, maka apa yang pernah dilakukan oleh Nik Aziz kira-kira hampir 30 tahun dulu terhadap Datuk Mohd Asri Muda kini berlaku kepada dirinya sendiri. Sekitar tahun 1982, Nik Aziz pernah memberi kata-kata dua kepada ahli dan pemimpin Pas Kelantan sama ada pilih dia ataupun Asri Muda. Kata-kata yang bersifat egois itu yang tidak sepatutnya dilafazkan Nik Aziz tetapi telah termaktub sebagai satu sejarah.

Sejarah kejam ini nampak berulang, dan kini ia menimpa ke atas batang tubuh Nik Aziz. Apakah ini hukum karma Allah? Walhualam!

Secara logiknya memang wajar kalau Ariffahmi dinasihati berhenti apabila beliau menimbulkan masalah dan memberi damage kepada parti dan kerajaan Pas. Dalam konteks ini kepentingan jemaah harus diutamakan. Bukan sahaja setakat pegawai penjawat awam seperti Ariffahmi tetapi penjawat jawatan politik juga kalau sudah menimbulkan masalah kepada parti harus diminta melepaskan jawatan. Ia tidak terkecuali juga untuk Nik Aziz sendiri.
 
Baca kisah lanjut @ Merah Tinta

KOMEN : KISAH POLITIK SERING BERULANG SEMULA DAN BANYAK TELAH TERBUKTI.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP