Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Saturday, November 7, 2009

NIZAR TERKINI : Aziz Bari pencetus Konspirasi memusnahkan PAS?

Dan Aziz Bari terus berkata lagi :

Susah hendak menafikan begitu. Susah hendak menafikan bahawa Abdul Hadi sebagai presiden 'boneka'. Dalam sidang akhbar selepas mesyuarat maraton itu (malam 28 Oktober lalu), seolah-olah dia tidak jelas apa yang dicakapkannya. Dan ada (pihak dalam PAS) yang mengatakan, dia bercakap lain daripada (keputusan) mesyuarat. (Keputusan) yang didakwa 75 peratus yang hadir mahukan tindakan diambil kepada Dr Hasan Ali (bukan seluruh PAS negeri).

Persepsi  Tentang Abdul Hadi 'cemburu' pada Anwar itu memang tidak dapat ditolak. Memang sukar hendak dinafikan, terutamanya kalau kita lihat semula muktamar di Ipoh tahun lalu di mana Abdul Hadi menyebut betapa PAS mempunyai banyak kerusi DUN, betapa PAS (lebih) besar dan sebagainya (berbanding PKR atau DAP).

Apa yang saya lihat, ini telahan (saya) saja, (menteri besar Kedah) Datuk Seri Azizan Razak boleh diketengahkan menggantikan Abdul Hadi. Dan saya fikir, perkara yang kita tidak harus lupa, PAS ini tidak macam parti lain. Ia ada kekuatannya sendiri. Yang perlu, pemimpin yang faham dan jelas, tidak semestinya karismatik seperti dalam kategori (Datuk Seri) Anwar Ibrahim.



Semua kata-kata Aziz Bari telah menjawab apa yang Mohd Sayuti(MSO) tuliskan dalam tulisannya bertajuk Menjelang Seminar. Yang paling menarik pada akhir penulisan MSO adalah : 'Konspirasi' ini biarlah saya simpah dulu. Selamat berseminar kepada akhi-akhi dalam Pas.

IKLAN : KAMI ingin berkongsi link hebat ini. Hanya Klik boleh dapat Wang! @ Dapat Wang Segera 
 

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP