Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Friday, October 23, 2009

1Malaysia : Nik Aziz mulakan polimik baru PAS

Setelah setahun kita lihat isu ini dimain dan diputarbelitkan lagi dengan pelbagai versi namun hanya dengan satu misi sahaja iaitu untuk memporakperanda dan menjatuhkan serta merobohkan PAS dari dalam.




Ia ditambah lagi dengan ulasan-ulasan dan kenyataan para blogger yang dicipta untuk menjadi hero dan pahlawan-pahlawan maya untuk menyebarluaskan lagi segala dakyah-dakyah serta mengeruhkan lagi suasana atas nama kebenaran kononnya. Tetapi bila isu dah jadi keroh mereka menyepi dan melepaskan tangan dari bertanggungjawab. Ini mainan Syaitan namanya !

Ada segelintir blogger yang tanpa kita kenal mereka sanggup mengherdik TGNA dan TGHH serta pimpinan lain kerana kononnya mereka berpihak kepada seseorang dalam hiraki tertinggi PAS. Sebagai renungan bersama marilah kita bermuhasabah dan menghayati beberapa perkara berikut untuk menjernihkan kembali suasana dan terus memperkasakan organisasi PAS di semua peringkat. Mari kita renungkan ;

1. Apakah kita sebagai ahli dan penyokong PAS sedar akan matlamat penubuhan PAS sebagai parti politik yang tersurat dan tersirat dalam gagasan demokrasi berparlimen ini?

2. Apakah kita sebagai ahli dan penyokong PAS disemua peringkat sedar bahawa PAS merupakan sebagai GERAKAN ISLAMIAH atau GERAKAN DAKWAH?

3. Apakah kita semua memahami apakah yang dimaksudkan sebagai GERAKAN ISLAM?

4. Apakah kita sebagai ahli dan penyokong PAS sedar kita kini berada dalam GERAKAN ISLAM?

5. Apakah kita ahli dan penyokong PAS sedar bahawa sistem kepimpinan dan gerak kerja PAS merupakan sistem dalam GERAKAN ISLAM yang meletakan keutamaan kepimpinan berjemaah dan bukan individu?

6. Apakah kita ahli dan penyokong PAS mahu menyamakan sistem dalam PAS itu sama dengan sistem parti-parti politik lain dalam Malaysia?

7. Apakah kita ahli dan penyokong PAS sedar tindakan PAS menjadi PARTI POLITIK demi memastikan Syariat Islam memerintah Malaysia?

8. Apakah kita ahli dan penyokong PAS serta masyarakat amnya sedar bahawa sistem demokrasi amalan malaysia hanya membenarkan Parti Politik berdaftar sahaya yang layak bertanding dalam Pilihanraya dan membentuk sesebuah kerajaan untuk memerintah?

9. Apakah kita ahli dan penyokong PAS sedar dan yakin, menjadi Sunnatullah dalam GERAKAN ISLAM, mana-mana individu atau golongan yang berniat selain dari matlamat untuk menegakan Syariat Islam akan disingkirkan oleh Allah dari Gerakan Islam?

10. Apakah kita ahli dan penyokong PAS sedar bahawa setiap GERAKAN ISLAM akan terus dijaga dan dipelihara oleh Allah Taala?

11. Apakah kita ahli dan penyokong parti wajib mentaati pemimpin parti?

12. Apakah ahli dalam GERAKAN ISLAM tidak perlu WALA' kepada pimpinan?

Diharapkan semua persoalan diatas kita hayati dan fahami dengan sesungguhnya agar kita tidak terkeluar dari landasan jama'i. Janganlah kita terjerat dengan perangkap musuh yang datang dari celah lipatan dalam, musuh dari kiri dan kanan, apatah lagi musuh yang datang dari luar pintu. Wallahualam.

KOMEN : POLIMIK YANG SERING DIPANASKAN OLEH NIK AZIZ YANG SANGAT MENENTANG CARA HJ HADI. KITA LIHAT SAMA-SAMA SIAPA YANG MENANG...ATAU MUNGKIN PIHAK KE 3 YANG AKAN MENANG SEPERTI MCA.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP