Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Wednesday, December 9, 2009

Strategi TERAKHIR AnWAR sebelum ke Sg BULUH

1. AnWAR sekarang sudah boleh menghitung hari sebagai orang yang bebas di bumi Malaysia. Beliau sudah mula menghantar 'signal' kepada rakan-rakan luarnya bahawa beliau bakal dikenakan tindakan atas sikap dendam pemimpin negara terhadapnya yang tidak kunjung padam...kononnya la!!

2. Sebenarnya ia tiada kena mengena dengan orang lain. AnWAR wajar menyalahkan dirinya sendiri atas segala apa yang berlaku. Namun seperti biasa, AnWAR tetap mahu menyalahkan orang lain atas apa yang berlaku bagi menutup sebarang keburukan dan kesalahan yang telah dilakukannya.

3. Saya akan cuba mengulas beberapa 'talian hayat' yang akan digunakan AnWAR bagi menghidupkan sisa-sisa peluang memanjangkan 'talian hayatnya'. Yang terkini AnWAR bakal menggunakan konvensyen Pakatan pimpinannya untuk menyatukan ahli gabungan agar menyokongnya.

4. Isu yang bakal digunakan sebagai 'penyatu' adalah tuntutan royalti minyak oleh Kelantan. AnWAR melihat isu ini menguatkan sokongan PAS kepadanya kerana tidak kira ulama' atau erdogan, PAS bersatu dalam hal ini. Tindakan PAS mendodoikan isu ini sebagai penindasan dan kezaliman juga berkait rapat dengannya.

5. AnWAR langsung saja akan mengaitkan dirinya juga sedang difitnah dan dizalimi oleh pemerintah yang kejam. Sentimen ini akan mengundang simpati dari rakyat yang dikelirukan oleh manipulasi minda AnWAR. Beliau tidak putus-putus menggambarkan kerajaan pusat sebagai kejam.

6. Penglibatan Tengku Razaleigh juga adalah bonus buat AnWAR. Soal Ku Li akan menyertai kaukus itu nanti atau tidak, tidak penting buat AnWAR. Yang penting buat AnWAR, Ku Li telah bercakap nada yang sama dengannya. AnWAR juga akan berkata UMNO/BN sendiri juga sanggup menganiayai Ku Li, ahli mereka sendiri.

7. Isu royalti ini juga bakal memancing minat Sabah dan Sarawak untuk turut serta. AnWAR tahu dari segi undang-undang perlembagaan, mustahil bagi Kelantan, Sabah dan Sarawak untuk memenangi kes ini. Namun yang penting baginya adalah PERSEPSI bahawa kerajaan pusat itu zalim!

Ini antara sisa-sisa peluru yang akan AnWAR gunakan menyerang kerajaan pusat. Ditambah dengan kepakaran AnWAR menambah pelbagai perasa dalam serangannya (w/pun sering menggunakan bahan yang sudah basi), isu ini bakal menyatukan pakatan dan menarik minat rakyat yang akan terpesona dengan 'ayat-ayat cinta' AnWAR.......

Persoalan yang timbul sekarang, di pihak kerajaan pusat, apa yang mereka buat untuk menangkis dakyah-dakyah AnWAR ini. UMNO, BN sepatutnya sudah kehadapan dalam menjangkakan isu yang bakal dibawa AnWAR! Namun sebaliknya berlaku, kerajaan nampaknya sedang terperangkap dalam beberapa isu kebelakangan ini.......Benarlah kata negarawan Malaysia Tun Dr. Mahathir, "Melayu memang mudah lupa"...........

Sumber @ http://x-pkr.blogspot.com/2009/12/sisa-sisa-peluru-anwar.html

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP