Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Wednesday, October 21, 2009

1Malaysia : Nizar tak jadi BOIKOT Sidang DUN PERAK.

"Kami buat ketetapan semua 28 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PR, termasuk Speaker (bekas) akan menghadiri persidangan berkenaan dan Sivakumar sudah hantar surat kepada 49 Adun," katanya pada satu sidang media di Parlimen, semalam.

Sidang DUN yang akan diadakan pada 28 Oktober nanti adalah persidangan kali kedua selepas Barisan Nasional (BN) mengambil alih kerajaan negeri Perak daripada Pas.

Pada sidang DUN itu juga, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, bakal membentangkan bajet 2010 kerajaan negeri.

Ditanya sama ada pembangkang akan turut membentangkan bajet mereka sendiri, Nizar berkata ,pihaknya tidak akan berbuat demikian bimbang ia akan menimbulkan masalah terutamanya jika keputusan Mahkamah Tinggi nanti memihak kepadanya.

Beliau berkata, jika keputusan Mahkamah Persekutuan mengenai pertikaian jawatan Menteri Besar negeri itu pada 5 November nanti berpihak kepadanya, beliau akan membubarkan DUN Perak.

"Jika keputusan itu memihak kepada kami, pagi-pagi lagi saya akan mengadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, bagi memohon pembubaran DUN dan menyerahkan kepada rakyat membuat keputusan. Apa pun keputusan rakyat kami terima," katanya.

Sumber @ http://kamalfarsya.blogspot.com/2009/10/anwar-nizar-bangsatakhirnya-nizar-dan.html

KOMEN : BAGUSLAH TU DEMI RAKYAT PERAK. BIARKAN MAKAMAH TENTUKAN KEDUDUKAN SEBENAR TAPI KERJA MESTI BUAT. JANGAN KERANA KUASA RAKYAT JADI MANGSA. RAKYAT PUN MANUSIA JANGAN SAMPAI MEREKA BOSAN. BILA RAKYAT BOSAN SUSAH JADINYA KEPADA PAKATAN.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP