Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner

JAWATAN KOSONG: Pekerja Dirumah Diperlukan

Saturday, October 17, 2009

1Malaysia : Ada yang kata AZMIN lagi power dari Zaid Ibrahim

Kalau ikut jasa dalam PKR, Azmin lebih banyak. Tapi kalau ikut Islam, jasa bukan penentu, tetapi keahlian. Kalau ikut falsafah bodoh Kepimpinan Ulama, jasa adalah penentu terhadap satu-satu amanah. Gua ingat kalau Pele still main penyerang Brazil dalam kempen ke Afrika Selatan berdasarkan falsafah bangang ni, yakni jasa; memang sah pasukan Brazil bongok macam PAS punya.

Di masa akan datang, akan ada umat Islam merujuk falsafah Kepimpinan Ulama sebagai salah satu cabang fiqh dalam mazhab. Dia akan gunakan sbagai dalil, sedangkan Kepimpinan Ulama itu memang sah tokok-tambah dan sangka-sangkaan ulama semata. Kan ke kerja bodoh bertaklid buta terhadap satu-satu mazhab secara geografi dan keturunan?

Kembali kepada PKR, ikut berbulu, memang gua berbulu sama Azmin. Banyak kes Azmin nih. Salah satunya, dia punya poyo setia kepada Anwar, dia boleh langgar pemimpin PAS pasal PAS bagi ruang pada Mahathir dulu. Ewah2.... Cuma Azmin belum tergamak saman PAS pasal nak laksanakan undang2 hudud macam Zaid.

Tapi ikut kerja, Azmin lebih power dari Zaid. Cara dia depani provok media, cara dia turun ke akar umbi kawasan dia, memang tip top. Zaid belum diuji lagi. Demo gergasi pun baru sekali datang. Dia belum diuji lagi menjadi pembangkang yang hina-dina di sisi negara.

Dalam kes ini Zaid pun bercuti. 6 bulan beb. Nasib baik tak 4 bulan 10 hari. Satu sudut ada bijaksana dalam mengalah, give n take demi party. Dari satu sudut lagi, pengumuman bercuti seolah2 satu elemen publisity n simpati terhadap dirinya.

Gua ingat, BR kena tukar manisfesto lah. Macam2 kes PAS, PKR dan DAP nih. Gua ingat BR kena fokus kepada negeri. Tangguhkan dulu manifesto tawan putrajaya, tetapi lebihkan manifesto belajar memerintah di negeri2 yang sudah diberi mandat.

Hadi settle prob Ganu dulu, Azizan settle prob Kedah dulu, Nizar settle prob Perak dulu, Selangor, Penang. Yang selesa skang tinggal Kelantan jer.. Lu baru nak bertatih macamanalah rakyat nak kompiden lu perintah negara. PKR pun kelam-kabut Anwar woi... PAS dah beberapa kali hampir pecah ni Hadi woi... sembang maut. UG la, Putrajaya la..

Ni satu lagi. Ringan2kan amanah, agih2kan beban. Jangan semua nak sapu macam Hadi. Contoh Nizar. Lu baru nak jadi MB Perak... jangan la lu nak sapu semua. Bertatih buat cara bertatih. Sebatang jarum kalau satu, dia menusuk dan tajam. Tapi kalau 1000 jarum disusun rapat2, lu boleh pijak jarum tu tanpa tersusuk. Sebab apa? Sebab beban dah diagihkan kepada 1000. Dia jadi ringan.

Ini tak... apa kejadah lu sapu sekali Bola Perak? Bagi UMNO uruskan tak boleh ke? Azizan pun sama. Lu ingat kepala lu keras, lu boleh tundukkan gua? Gua tak ludah muka lu untung bai. Apa jadi skang Bola Sepak Kedah? Tak ke bangsat hasilnya bila lu bawa masuk kekacauan politik dalam segala benda. Berpada2lah. Apa jatuh hukum haram ke kalau lu biarkan UMNO teruskan mmenguruskan Bola Sepak? Barua punya ulama.

Cubalah cerdik sket bhai... mana yang perlu, kawallah kerana rakyat dah bagi mandat. Mana yang boleh lepak dulu, lepak la dulu... tu pun susah ke? Tak paham betul gua dengan org gila kose nih.. Kalau Nik Aziz pun sibuk nak pegang Bola Kelantan pun dah lama gua maki gak orang tua tuh.. pergi mampos la sama Nik Abduh... Dah berapa belas tahun Nik Aziz pegang Kelantan. Patut ikut teori Bola Sepak Kelantan dah boleh dah dirampas PAS. Tapi buat apa nak berebut sampai ke situ?
 

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Yang Terbuku Di Hati

YB dan x-YB

Minda Bebas

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP