Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Thursday, August 13, 2009

KHALID IBRAHIM : PENIAGA ARAK KAT SHAH ALAM BODOH

Petikan dari KedahLanie : Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini melabelkan pengusaha premis perniagaan yang menjual arak di kawasan majoriti Islam sebagai bodoh.

Beliau berkata, mereka sepatutnya menjual minuman keras di kawasan yang mempunyai pasaran pembeli.
''Kalau masih jual juga mereka bodohlah. Takkan nak jual nasi lemak di kawasan orang yang makan keju," kata beliau kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Rang Undang-Undang Perkhidmatan Negeri Selangor (Selesa) 2009 di sini semalam.
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai keputusan kerajaan negeri yang membenarkan penjualan arak di kawasan majoriti Islam dengan meminta premis perniagaan menguatkuasakan konsep kawalan sendiri.
Menjawab soalan sama, Abdul Khalid menjelaskan, beliau tidak bermaksud menggalakkan orang Islam membeli arak tetapi menyerahkan sepenuhnya kepada pemilik premis untuk menguatkuasakan kawalan penjualan sendiri.
Beliau juga meminta kerjasama Pas untuk mencari kawasan majoriti Islam yang masih ada premis arak.
''Jadi tugas rakan-rakan kita dalam Pas ialah pergi cari tempat yang dia fikir tak betul (kawasan majoriti Islam yang ada jual arak) dan kita akan bincang.''Tapi jangan cari di Jalan Chow Kit," katanya.
KOMEN : KHALID TOKE ARAK NI SEMUA KAYA DAN PASTINYA BUKAN ISLAM BAGI MEREKA JUAL ARAK DI KAWASAN MUSLIM BUKAN NAK UNTUNG TAPI GERAKKAN NAK HANCURKAN ISLAM. MEREKA GEMBIRA KALAU DAPAT JUAL KE BEBERAPA PEMUDA DAN PEMUDI ISLAM WALAUPUN BISNIS RUGI. SINI RUGI SANA UNTUNG BESAR. AKU RASALAH KHALID NI PUN TERMASUK DALAM GERAKKAN NAK HANCURKAN ISLAM LAH KOT...ATAU DIA NI MEMANG BEBAL AGAMA....TOLONG LAH PAKATAN SEMENTARA MEMERINTAH TU CARILAH MB YANG ADA BASIC AGAMA...ATAU PUN TERUS JELAH DENGAN KHALID DAN LEPAS PRU13 BOLEH BALIK KAMPUNG JUAL JAGUNG.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP