Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Tuesday, August 4, 2009

EKONOMI PAKATAN : Demostrasi MENGUNTUNGKAN kerajaan JUTAAN Ringgit.

Ha Ha Ha best betul lah baca entri prospek EKONOMI yang dihasilkan oleh Demonstrasi Mansuh ISA oleh PAKATAN di Blog Meli Kapak Jangak. Mamat yang buat analisa ni macam pandai tapi BODOH SOMBONG juga..

Katanya :

1. Belanja Makan sarapan pagi, makan tengah hari dan minum petang
2. Shopping baju raya kat Jakel, Kamdar dll
3. Duit minyak kereta, bus dan Van
4. Perbelanjaan polis dan dbkl untuk mengawal penDEMO

Kesimpulan Mamat ni : SIAPA YANG RUGI ??? SEBENARNYA. . AKU MERASAKAN MELI MAMPU KIRA JUMLAH PENDEMO HABISKAN DUIT UNTUK PERGI DEMO. MEREKA TIDAK SERIK. MEREKA AKAN BERDEMO LAGI. YANG AKU KIRA SECARA KASAR IALAH SEBANYAK RM876,115.70 DUIT PENDEMO DAN POLIS HABIS BERBELANJA. TAPI JANGAN LUPA DALAM WAKTU ITU KRONI UMNO YANG DAPAT PROJEK BERJUMLAH RM65,890.00. SEKARANG BERTAMBAH LAGI KANTUNG MEREKA.

Jawaban Meli yang aku setuju sangat : Maknanya demonstrasi melabakan dari sudut ekonominya. Kalau begitu halnya, maka eloklah kalau demonstrasi bersiri dirancang dan dianjurkan di negeri-negeri yang diperintah oleh pembangkang yakni Kelantan, Pulau Pinang, Kedah dan Selangor yang menghadapi masalah kewangan sehingga wang zakat pun mahu diguna-pakai di Selangor umpamanya.

Bila penjenguk blog saya memperincikan perolehan hasil demonstrasi yang begitu lumayan, maka terfikir dalam kepala otak bertaraf pembeli besi buruk saya, sepatutnya bukan KL yang dijadikan lokasi pilihan untuk berdemonstrasi kerana mereka di lokasi-lokasi terbabit bukan sedang dalam keadaan menghadapi masalah kewangan yang kronik. Sebaliknya yang paling patut adalah di negeri-negeri yang diperintah oleh pembangkang.

Oleh itu kalau benarlah demontrasi boleh menyumbangkan kepada perolehan lumayan, maka kena segera dirancang dan dilaksanakan demontrasi bersiri di Kelantan, Pulau Pinang, Kedah dan Selangor. Kerja yang baik dan melabakan kena disegerakan kerana peluang dalam hidup ini tidak datang acap kali!

P/S : DEMO juga membawa keuntungan RM100juta kepada Bro AnWAR ..bolehlah saman TPM dan Utusan....kaya betul AnWAR kalau dia menang semua SAMAN...tapi kes liwat dok cari jalan nak tangguh jeee...

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP