Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Thursday, August 6, 2009

AnWAR : Rahsia SHAMSIDAR TAHARIN TerDEDAH

Shamsidar Taharin, isteri kepada Naib Presiden PKR, merangkap 'nominee' sulit dan selit AnWAR.Amat berpengaruh dalam kehidupan Azmin. Segala tindakan akan dirujuk kepada Shamsidar terutama yang melibatkan kewangan. Pernah disifatkan 'shadow Finance Minister' ketika AnWAR Menteri Kewangan oleh teman-teman rapat AnWAR. Shamsidar tetap memainkan peranan ini hingga sekarang tanpa menonjolkan dirinya. Shamsidar juga 'de facto leader' PKR kerana mengawal 2 orang penting PKR iaitu AnWAR dan Azmin.

Ketika AnWAR Menteri Kewangan, Shamsidar 'bekerja' di Jabatan Perhubungan Pelanggan Phileo Allied Bank (tidak wujud lagi kini). Dengan gaji RM30,000 dan kemudahan kereta Audi beserta pemandu, Shamsidar tidak perlu ke pejabat untuk 'bekerja'. Shamsidar hanya 'bekerja' bila diarahkan oleh AnWAR meliputi tugas-tugas khas. Dunia perbankan ketika tahu yang Shamsidar adalah 'anak emas' AnWAR serta tidak boleh disentuh!

Di Munich, Wan Azizah secara terbuka mengatakan semua dialu-alukan untuk menziarahi AnWAR KECUALI Shamsidar! AnWAR juga berusaha bersungguh membawa Shamsidar ke Munich melalui Azmin dan berhasrat membawa Shamsidar bersama ke Jeddah selepas keluar dari Munich. Wan Azizah adalah penentang nombor wahid niat AnWAR ini. Keluarga AnWAR dan Wan Azizah bersatu hati menentang dan Shamsidar tidak muncul di Munich dan Jeddah bersama AnWAR.

Hingga sekarang Shamsidar dilarang keras oleh Wan Azizah datang ke rumah AnWAR bersendirian. Jika datang pun, Shamsidar hanya dibenarkan berada di persekitaran luar rumah atau ruang tamu rumah, itu pun bersama Azmin. Kemunculan Shamsidar juga hanya setakat rumah terbuka Hari Raya. (Dahulu Shamsidar bebas keluar masuk rumah AnWAR di Jln. Damansara dan Bkt. Damansara[1998]. Shamsidar juga bebas naik ke tingkat atas serta ruang tidur AnWAR).

Keistimewaan AnWAR terhadap Shamsidar tiada tolok bandingnya. Realitinya hinga kini AnWAR tetap mendengar cakap serta menuruti apa jua kemahuan Shamsidar. Hipokritnya AnWAR dan Shamsidar, mereka bijak menyembunyikan kaitan mereka. Hipokritnya Wan Azizah pula, beliau cuba menutup pekung di dada dan menuding jari menyalahkan orang lain. Nurul Izzah juga tahu betapa 'rapat' papanya dengan 'aunty shida', namun tetap jua mahu menyembunyikan kaitan itu...........

Sumber : x-pkr

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP