Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Monday, July 20, 2009

Teoh Beng Hock : PAS sanggup gadai agama kerana KUASA

Pensyarah Jabatan Fiqh dan Usul Fiqh Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Prof. Datuk Dr. Mahmood Zuhdi Ab. Majid berkata, sebagai pemimpin beragama Islam, Nizar tidak sepatutunya memegang lilin pada acara keagamaan itu, perbuatannya akan mempengaruhi masyarakat Islam kerana beliau adalah seorang pemimpin dan wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat.

Kita bimbang soal haram atau halal diketepikan semata-mata mahu mengejar kepentingan politik parti tertentu didalam negara ini" Katanya kepada Sinar Harian semalam"


Komen blog cina Islam : Saya mempersoakkan kenapa perkara ini diperbesarkan termasuk oleh Bapak Prof kita yang nampaknya berat sebelah dalam menilai perlakukan oleh pemimpin Pakatan Rakyat. kenapakah pokok persoalan asal yang lebih besar yakni tindakan menghilangkan nyawa yang merupakan hak Allah tidak dipersoalkan. Sepatutnya soal itu didahulukan dalam perkara ini. Saya takut nanti pihak berkenaan nampak berani berkokok dalam masa lain melibatkan pemimpin UMNO senyap dan, "punggung penuh dengan najis". Banyak lagi tindakan dan perlakukan pemimpin UMNO yang mengaku beragama Islam wajib ditegur olweh Bapak Prof. Kenapa hanya berdiam diri. Paling besar dalam persoalan upucara di Tugu negara yang telah difatwakan.


KOMEN Parpukari dalam isu tragedi TEOH : Jika DAP Kedah boleh bersuara lantang dengan membuat keputusan keluar dari PAKATAN hanyalah disebabkan isu babi, kenapa PAS Selangor tidak pula bersuara apabila tersebar berita bahawa seorang Exco negeri terlibat dalam haram punya aktiviti? Harus diingat bahawa pendedahan ini dibuat dari wakil rakyat PAKATAN sendiri, YB Wee. Sebagai sebuah parti yang meletakkan Islam sebagai madah berpejuangan, tidak sepatutnya PAS Selangor bersekongkol dengan ahli parti yang bukan sahaja disyaki penjenayah, malah menggunakan harta rakyat untuk menjalankan aktiviti maksiat. Tidak perlu lagi PAS berdalih atas dasar tiada bukti sahih kerana yang membuka pekung juga merupakan ahli PAKATAN.

KOMEN AKU : Soal agama jangan dibandingkan dengan UMNO kerana jika UMNO buat pun salah. Soal agama mesti berladaskan Al-Quran dan Hadis. Tak kan PAS sebuah Parti yang dikatakan berladaskan Islam sanggup buat suatu yang dilarang ISLAM hanya kerana nak berlawan dengan UMNO. 

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

1 comments:

eXception July 23, 2009 at 11:07 AM  

PAS kata tak salah pegang lilin, sbb rumah diorg blackout... Ha ha ha ha ha... PAS kata tak salah Salehudin Ayub tunduk depan gambar mendiang Teoh, itu tanda menghormati org mati....

eXception-Bukan Sekadar Blog Picisan

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP