Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Saturday, July 18, 2009

Teo Beng Hock : Tragedi yang Membawa RAHMAT kepada PAKATAN

Dalam suasana PAKATAN yang mendesak di Kedah, Penang, Kelantan dan Selangor daan KHASnya kes LIWAT Bro AnWAR tiba-tiba jadi pulak TRAGEDI Teo Beng Hock...bukan kah ini suatu rahmat buat PAKATAN untuk mengalih arah angin politik Malaysia.

Luahan dari blog Meli Kapak JangakHENDAKNYA, tragedi kematian pegawai Exco Selangor, Teo Beng Hock, 30, yang ditemui mati di atas bumbung bersebelahan pejabat SPRM Selangor di Wisma Masalam tengah hari semalam bukan kerana dibunuh atau pun kerana bunuh diri.

Mudah-mudahan ianya hanya suatu kemalangan atau ketidak-sengajaan kerana sukar untuk dipastikan punca sebenar kematian kerana yang lebih tahu punca kematiannya adalah Teo Beng Hock sendiri yang sudah mati.

Mereka yang masih hidup hanya boleh buat andaian dan pelbagai persepsi, terutama orang politik kerana Teo Beng Hock dan sebagaimana yang diketahui umum orang politik sentiasa ada kepentingan dan akan seboleh mungkin cuba kaitkan apa-apa kes pun dengan pihak lawan dalam bentuk buruknya manakala yang moleknya adalah untuk parti sendiri.

Bagi saya seandainya Teo Beng Hock terjunkan diri membunuh diri, barangkali kerana dirasakan beliau tidak dapat mengelak dari memberi bukti yang diperlukan oleh SPRM apabila beliau diminta membawa bahan bukti lagi kepada SPRM. Dengan berbuat demikian beliau bebas dari masalah tetapi mereka yang hidup akan tambah bermasalah kerana tragedi itu.

Kalau beliau diterjunkan (dibunuh) maka siapa yang perlu membunuhnya dan atas keperluan apa dia dibunuh. Nak kata orang SPRM tak mungkin samasekali kerana Teo Beng Hock sangat perlu kepada SPRM.

Orang Barisan Nasional (BN) nak bunuh, Teo Beng Hock bukan orang BN dan yang disiasat oleh SPRM bukan orang BN untuk menutup dari segala bukti boleh terbongkar oleh kerjasama yang diberikan oleh Teo Beng Hock dalam siasatan SPRM.

Justeru bagi saya, adalah menjadi harapan umum supaya kematian Teo Beng Hock adalah kerana kemalangan yang tidak disengajakan, bukan kerana bunuh diri atau dibunuh supaya tidak ada yang menghadapi pelbagai masalah kerana kematiannya.

KOMEN : ALLAH MELIHAT SEGALANYA. KALAU ADA PENGHIANATAN PASTI AKAN TERDEDAH JUGA.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

Ashley Ahmed July 18, 2009 at 9:50 PM  

Salam,

Masalahnya kita saja percaya Allah, depa percaya pemimpin tahap nujum yg belum mula siasat dh tahu sapa buat. Tp kita pun tahu, xkan gelebah tak tentu pasal klu takde agin...

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP