Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Thursday, July 2, 2009

ISLAM dan MELAYU Menangis Siapa Yang Tahu??

Parti-parti besar Melayu menjual hati kepada DAP dan MCA untuk mendapat UNDI.

Tulisan MSO di blognya menyentuh  hati dalam sekali :

PAS telah lama mempunyai pengaruh yang besar ke atas orang-orang Melayu yang tidak bersetuju dengan BN. Tapi kini segala keistimewaan yang ada pada PAS sebenarnya menguntungkan DAP dan PKR. Untuk isu-isu yang bakal bangkit di kemudian hari, saya harap PAS lebih cekal dan bersemangat waja. Sedar akan kekuatan yang ada. Jangan tunduk kepada desakan parti-parti lain dan gunakan kesempatan yang ada untuk kebaikan umat Islam di negara ini.


Pas sendiri kena faham risikonya atau atas kekhilafan mencari rakan politik. Kalau kerjasama dengan Umno sesama Melayu sendiri pun akhirnya relai dan tidak dipercayai Pas, inikah pula dengan rakan berlainan bangsa dan agama dan mempunyai ideologi politik berbeza.

Justeru itulah mengenangkan pembaharuan ini kita bingung memikirkan bagaimana Pas boleh percaya kepada DAP daripada Umno parti yang dianggap serumpun dengannya.

Semoga dengan meletusnya isu di Kedah itu dan kita percaya akan menjadi polemik selepas ini orang Melayun amnya dan Pas khsusunya yang dianggap parti harapan Melayu akan memikir balik polisi, pendekatan dan keyakinan politik mereka yang ada pada masa ini. Adalah tepat kalau Pas membuat perhitungan semula dengan DAP



KOMEN : MENUNGGU ADAKAH PAS AKAN TUNDUK DEK NEASIHAT AnWAR. KENAPA TAK PERCAYA KE???

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP