Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Saturday, February 9, 2013

DAP pecah belahkan PKR dan PAS utk kuasa sebenar


Pegawai Khas kepada Pengerusi Jawatankuasa Tetap, Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor, Ronnie Liu, Jafrei Nordin meletak jawatan, semalam selepas kecewa dengan sikap perkauman Ronnie Liu dan DAP.
Jafrei yang berkhidmat dengan Ronnie sejak 2008 berkata, sikap tamak dan perkauman Ronnie yang pandai berpura-pura disaksikannya sendiri, sekali gus mendorongnya berfikir mengenai masa depan rakyat Malaysia termasuk Selangor.

“Ronnie bersikap kurang ajar apabila menggelar Menteri Besar Selangor sebagai ‘Khalid Gagap’ dan menjadi kelompok awal mempercayai Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah individu dalam video seks ‘China Doll’, manakala Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali adalah lelaki dalam video aksi aiskrim dalam tandas.
“Beliau juga pernah mengatakan kepada saya Anwar dan Azmin adalah pelawak Melayu dalam DAP, malah mentertawakan orang Melayu Islam yang datang berduyun-duyun mendengar tazkirah Azmin di surau dan masjid sekitar Gombak beberapa hari selepas videonya tersebar,” katanya pada sidang media mengumumkan peletakan jawatannya di sini, semalam.

Hadir sama, Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng.

Jafrei berkata, sikap perkauman Ronnie boleh dilihat apabila menganggap PKR sebagai parti jenaka dan sering berseloroh mempersoalkan bagaimana orang Melayu boleh menyokong parti yang diterajui pelawak.
Katanya, DAP juga sedar Anwar cuba merosakkan PAS selain cubaan memujuk Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah menyertai parti yang didakwa berjuang untuk Islam itu.

“Anwar juga risau dengan PAS yang dilihatnya boleh membantutkan usahanya menjadi Perdana Menteri dan saya sendiri melihat peranan Ronnie memecah-belahkan PAS Selangor bagi memastikan DAP terus mendominasi pakatan pembangkang di negeri itu. “Malah, beberapa pertemuan sulit diadakan di Selangor bagi membincangkan siapa calon Melayu DAP di Perak bagi menafikan hak PAS untuk jawatan Menteri Besar Perak selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13),” katanya. Petikan dari Hmetro

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

1 comments:

Lowongan Kerja February 11, 2013 at 12:28 AM  

Berita Politik? salam kenal admin, saya blogger indonesia, semoga persaudaraan serumpun tetap terjaga

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP