Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Thursday, January 10, 2013

Perlukah Bantah Isu Nama Allah

Sekarang ini apabila kita menghampiri PRU13 DAP seperti biasa tidak dapat lari daripada bermain dengan sentimen agama. Apatah lagi sekarang ini mempunyai tunggangan yang cukup setia seperti PAS.

Survey PRU : Pilihan anda di SINI (Undi anda adalah rahsia)

 Isu nama Allah  menjadi modal serampang dua mata untuk membunuh BN dan dalam masa yang sama untuk meraih undi daripada penganut Kristian.Ada yang berasa takut hilang undi jika  bantah sambil berasa serba salah apabila melihat kesucian agama dilacurkan.Manakala ada yang juga disaman hanya kerana mempertahankan nama Allah. 


Dilema ini seharusnya tidak perlu timbul,Jika mahu silakan persetan kepentingan parti atau undi maka berperang saja dengan puak yang menuntut nama Allah itu. Jika berasakan perlu turutkan kehendak DAP dan PAS maka setuju saja..

DAP guna kristian ,PAS guna Islam.. PKR pula pluralisme dan liberal. Ketiga parti menggunakan pendekatan kebebasan agama dan spritual agar pengundi berasa lebih dekat bersama mereka. Ini approach kamikaze yang sudah menolak mentah mentah halal haram asalkan matlamat menghalalkan cara.

Penentangan mengenai isu ini cukup melegakan DAP PAS dan PKR,strategi menyetap kerandut telur umat Islam membuatkan ramai yang senak, Untuk menoktahkan isu ini mudah.. sama ada yang menyokong dengan pakatan atau BN guna saja peti undi pada PRU13 nanti. Jika Pakatan menang maka mudahlah nanti kalangan anak anak anda menentukan agama mereka sendiri apabila berumur 18 tahun..mudah bukan..semudah pangkah sekeping kertas untuk tentukan masa depan anda...

Bagi yang membantah,tak usah membuang masa sebab puluhan juta umat Islam dinegara ini tidak ada yang peduli sangat.. sokong saja tuntutan DAP sebab alim ulamak PAS dah keluarkan fatwa...mana la tahu bila pakatan memerintah satu hari nanti semua bangsa berbilang kaum dan juga agama boleh berkongsi rumah ibadat ..bukankah ini menjimatkan wang rakyat!.. Sumber Pisau.net

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP