Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Tuesday, November 17, 2009

NIZAR TERKINI : SENATOR FATIMAH BERTAUBATLAH

(DPPNT) mendesak Ketua Pergerakan Wanita UMNO Terengganu, Senator Fatimah Hamat bertaubat dan menarik balik ucapan beliau berhubung pemimpin tidak patut mencampuradukkan agama serta politik.

Ketuanya, Mohd Nor Hamzah menyifatkan, pandangan berkenaan sebagai berfikiran sempit dalam memahami Islam yang syumul terutama pemimpin politik




“Ini adalah fahaman sekularisme, setahu kami sepanjang pemerintahan Datuk Seri Idris Jusoh sebagai Menteri Besar, beliau tidak pernah mengucapkan perkataan seumpama itu.

“Kami merasa sangat kesal kerana masih lagi ada rakyat Terengganu yang berfikiran sempit memahami Islam yang syumul terutamanya pemimpin politik. Ini boleh menyesatkan akidah umat Islam,” katanya memetik dalam blog DPNNT.

Selain itu, DPPNT turut mendesak Majlis Fatwa Negeri Terengganu supaya bersuara bagi membetulkan keadaan. Ia bagi memastikan masyarakat tidak terus terpesong.

Sumber @ http://politikbanjar.blogspot.com/2009/11/kejahilan-membawa-padah.html

KOMEN : KALAU TAK BERAPA PANDAI CAKAP BAIK JANGAN CAKAP. POLITIK ADALAH SEBAHAGIAN DALAM AGAMA CUMA SELALUNYA POLITIK JADI LEBIH UTAMA DARIPADA AGAMA JADI BUKANLAH SALAH AGAMA ATAU POLITIK YANG SALAH MANUSIA.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP