Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Saturday, November 14, 2009

NIZAR TERKINI : RM1 GIMIK AnWAR NAK TUNJUK BAGUS!!!!

Menteri besar Selangor mengumumkan tokoh besar PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai penasihat ekonomi negeri itu "dengan elaun tetap sebanyak RM1 sebulan".

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata surat lantikan rasmi akan diserahkan kepada bekas menteri kewangan itu selepas jawatankuasa exco bermesyuarat minggu depan.

Bercakap dalam sidang media semalam, beliau berkata Anwar akan mengambil peranan penasihat seperti Lee Kuan Yew yang menjadi menteri mentor bagi Singapura.



"Beliau akan memandu kita dalam soal ekonomi dan berhubung terus dengan pejabat menteri besar.

"Pakatan Rakyat juga bersetujua lantik Anwar jadi penasihat ekonomi sebab beliau ada pengalaman dari segi tersebut," kata Abdul Khalid selepas menggulung perbahasan bajet negeri itu.

Beliau, yang juga wakil rakyat PKR Ijok, membuat pengumuman pelantikan Anwar ketika berucap dalam persidangan DUN berkenaan.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, Abdul Khalid berkata pelantikan itu dibuat memandangkan Anwar berpengalaman sebagai menteri kewangan dan juga sebagai pengarah dana dan penasihat sebuah bank Islam terbesar di dunia.

Beliau menjelaskan, usaha ini juga selari dengan hasrat negeri itu untuk menjadikan Shah Alam sebagai pusat pelaburan dana Islam.

"Masa menteri kewangan dulu, dia berpengalaman bangunkan perbankan Islam," katanya, sambil menambah kerajaan negeri masih belum menggunakan sepenuhnya kebolehan Anwar.

"Kelayakan beliau tidak boleh kita persoal. Beliau setuju untuk diberi elaun tetap sebanyak RM1 sebulan."

Jelasnya bayaran itu sebagai tanda keikhlasan Anwar untuk berkhidmat dalam kerajaan negeri itu.

Sumber @ http://www.malaysiakini.com/news/117428

KOMEN : APA PUNYA GIMIK MURAH LAH. KENAPA BEGITU LAMA KHALID BARU TERFIKIR NAK LANTIK AnWAR UNTUK JADI PENASIHAT KENAPA TIDAK DILANTIK SEBAIK SAHAJA MENANG PRU12. NI SEMUA STRATEGI NAK TUNGUK BAGUS KETIKA PERSIDANGAN APEC DI SINGAPORE DI SAMPING STRATEGI SERANG NAJIB DAN MEMBURUKKAN LAGI KEADAAN PAS. STRATEGI MURAHAN AnWAR DAN PKR. CEEHH NAK TIRU LEE KWAN YEW KONONNYA ...LKY PUN TAK NAK JUMPA AnWAR.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

3 comments:

mohammad azren fooldog PH yg bahalol November 14, 2009 at 2:45 PM  

Salam saudara....

Cuba teka, negara mana yang jadi destinasi pertama untuk menarik pelaburan ke Selangor bila AnWAR jadi tuan penasihat ekonomi Selangor nanti???? Apakah negara Uncle Sam??? Turki???

Mula2 jadi penasihat ekonomi, dalam masa yang sama jadi penasihat politik. Nampaknya, dalam barisan wakil rakyat PR Selangor ni tak ada satu pun yang pandai pasal ekonomi, terpaksa ambil AnWAR juga. Yang ada cuma pandai ekonomi rumah urut, penternakan BABI MEGA, pub2, disko2... itu saja kot.

Niky Ajeh.... tak mahu ambil AnWAR jadi tuan penasihat ekonomi Kelantan ke??? Tak sudi jadi pusat pelaburan dana Islam terhebat di dunia juga ke??? Rugi2..... bayaran untuk AnWAR RM 1 sahaja sebulan.

Hahahaha..... sama2 kaki kencing...

PAS 4 all = Israel 4 all = Piss 2 all

sasha2020,  November 14, 2009 at 5:34 PM  

Kenapa perlu bayar RM1, bagi free ajelah...Apalah dgn RM1 bagi si Anwar tu.

Sebenarnya, dari dulu lagi si Anwar telah mencorakkan ekonomi Pulau Pinang dan Selangor. Sebab tu kedua-dua negri ni porak peranda ekonominya. Jumlah pelaburan menurun teruk. Konon pakar ekonomi. Hampehhhh...

PORTMAN,  November 15, 2009 at 2:25 PM  

Semoga Selangor terus maju dengan Pak Nuar. Kalau tak pinjam duit dgn IMF mungkin dgn US, Yahudi, singapore atau lain-lain negara yang seangkatan. Maka selepas itu kita akan lihat rakyat Selangor ni bergadai maruah dan hilang negeri. Nallakarupan best fren Pak Nuar pun dah bentangkan perangai buruk dia pun org Selangor tak faham!! Dah 11 tahun kes dia ni...pun tak faham2.

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP