Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Friday, November 6, 2009

NIZAR TERKINI : Nik Aziz lantik Menantu jadi CEO PMBK?

Realitinya, pemimpin PAS merupakan orang politik yang tidak bertanggung jawab kerana mempunyai naluri untuk tamak kuasa dan harta membatasi kepertanggung jawaban melunaskan amanah yang rakyat. Pemimpin PAS yang selalu mengambil peluang memperkudakan keyakinan orang ramai atas perjuangan mereka yang kunun kunun berlandaskan ‘Al Quran dan Sunnah’ kini sah dikategorikan dalam rumpun  amalan kronyism, terutama menjaga kepentingan sendiri.



Semalam, perlantikan Ariffahmi Abdul Rahman sebagai CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan Bhd. (PMBK) menjadi rasmi. Menantu MB Kelantan Nik Aziz Nik Mat ini mengambil alih jawatan agensi pelaburan dan pemangkin pembangunan Kelantan dalam tempoh singkat menjawat COO.

Antara tindakan terawal beliau setelah mengambil alih penuh kuasa eksekutif  ialah mengeluarkan perintah melucutkan jawatan CFO Puan Norizan Yaakob dan diberi tugasan ‘bilik sejuk’ (cold storage). Dipercayai, CEO bertindak demikian untuk menjaga maklumat mengenai kegiatan beliau semasa menjawat COO, terutama berkaitan salah guna kuasa. Kemungkinan, setelah CFO ini dikeluarkan serta merta, CEO bertindak untuk ‘memadamkan’ maklumat. Kuasa hampir mutlak ini juga memungkinkan dana dan pengaruh PMBK sebagai GLC Kelantan dijarah bagi kepentingan pihak tertentu.

PMBK dikatakan memberikan banyak kelebihan peluang perniagaan kepada mereka yang rapat dengan Nik Aziz, termasuk waris Abdul Razak “Pok Jak” Abas.

Jika benar kegiatan semua ini berlaku, maka kepimpinan Nik Aziz sebagai Murshidul Am PAS merupakan sesuatu ‘wayang’ semata mata. Pelawaan Nik Aziz mengundang Perdana Menteri Malaysia IV Tun Dr Mahathir Mohamad untuk melihat Kelantan dari dekat merupakan sebahagian strategi PR dalam proses untuk ‘memutihkan’ amalan kronysim yang dilakukan.

Hari ini, orang yang secara mudah melacurkan nama Allah s.w.t. sebagai “pun mencarut” dan “boleh berkawan dengan syaitan” terbukti tamak kuasa dan harta.


KOMEN : AKU TERTARIK DENGAN SALAH SATU KOMEN DALAM ENTRI TERSEBUT.


saya pernah dengar nik ajis berfatwa’ dalam islam nepostime dan kronisme dibenarkan. tak percaya katanya, semaklah hubungan antara Rasullullah dengan Abu Bakar Asssiddiq, Umar Al-Khatab, Ali Abi Talib dll. Itulah katanya. fikir-fikirkan………….

AKU TERFIKIR-FIKIR KEPADA PARTI YANG PENUH DENGAN BAPAK, EMAK DAN ANAK YANG MEMENUHI JAWATAN DALAM PARTI. MUNGKIN AKAN DATANG MENTERI, CEO GLC DAN MACAM-MACAM LAGI. KITA TUNGGU DAN LIHAT. CAKAP DAN PERBUATAN SELALUNYA BERBEZA. 

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

1 comments:

PUTRA MERDEKA November 6, 2009 at 11:24 AM  

nik aziz towkey syurga, jadi kena lah rompak bebanyak sebab nak agih pada orang ramai. kroni dan nepotisme kan boleh...
apapun bro dia sedang berehat kat IJN, jangan kasi dia baca blog ni takut mati pulak..

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP