Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Sunday, November 8, 2009

NIZAR TERKINI : Benarkah Abdul Hadi itu 'Pak Lah versi PAS'?

AKU PETIK PERBINCANGAN INI DARIPADA BLOG PENARIK BECA: 

"Kita ibarat orang-orang yang ada di medan (padang bola), yang lain daripada kita adalah penonton dan pengulas.

"Walaupun ada teguran yang keras, suruh pecat kapten, buang pengurus, buang pemain, kita belum lagi habis separuh masa pertama.



"Kita adalah kalangan profesional dalam bidang ini, bukan pemain-pemain kampung," kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang seperti dilaporkan mStar Online hari ini dalam berita bertajuk "Hadi tidak akan lepaskan jawatan Presiden PAS".

Saya malas buat poll. Tolong nyatakan dalam ruangan komen sama ada anda setuju atau tidak setuju dengan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang menyatakan "Hadi umpama 'Pak Lah versi PAS'"

Sebelum tu, sedikit mengenai persepsi. Sebagai contoh, orang rumah saya suruh beli racun serangga - maklumlah banyak anai-anai. Pi kedai, Mamat Acheh tauke kedai tu suruh saya tengok macam-macam racun serangga yang ada dalam kedainya. Ada cap kuda terbang, ada cap kepah dan ada juga cap tenok.

Saya pun ambil cap kuda terbang. Bila balik rumah, Tok Kar, orang kampung saya yang saya hormat kepadanya tanya kat saya, "apa bukti racun cap kuda terbang ini bagus?"

Terngangalah saya nak jawab. Saya beli pakai rasa-rasa. Persepsi la kot. Saya mana ada makmal nak buat kajian. Saya rasa racun serangga cap kuda terbang itu bagus. Saya rasa ja.

Politik juga, kata orang, ditentukan oleh senjata bernama persepsi. Senjata itu sangat berbahaya. Lebih berbahaya lagi kalau kita kelaskan senjata itu tidak ubah seperti meriam buluh yang kita main masa kecik-kecik dulu.

Saya dah dengar lama orang kata apa yang Abdul Aziz kata. Tetapi, saya tak laporkan dalam blog ini sebab saya masih TAK NAMPAK pengganti Abdul Hadi. Saya tak nampak - tak nampak tak bermakna tak ada. Tetapi sungguh, saya tak nampak.

Petang tadi, saya bersembang dengan seorang tutor di universiti. "Aku dah lama kata gitu (Abdul Hadi umpama 'Pak Lah versi PAS')," katanya.

Anda boleh kata bakaq bohong. Maklumlah, bohong boleh meningkatkan hits blog ini.

Akhirnya, tolong tulis dalam ruangan komen - tidak setuju atau setuju bahawa Abdul Hadi umpama 'Pak Lah versi PAS' (saya malas buat poll). Tulis dulu tak setuju atau setuju - lepas tu ulaslah sampai berapa ela nak ulas sekalipun.

KEPADA SESIAPA JUGA YANG NAK MENUMPANG BAGI PANDANGAN SILA TERUS KE BLOG PAK BAKAQ @ http://penarikbeca.blogspot.com/2009/11/anda-setuju-abdul-hadi-itu-pak-lah.html  
AKU ADA JUGA BAGI PANDANGAN TAPI TAK NAMPAK-NAMPAK PULAK MUNGKIN PANDANGAN AKU TAK SATU KAPAL DENGAN GENG2 YANG DAH KOMEN TU KOT. SEBAB BELAJARLAH MELIHAT KEBAIKAN ORANG LAIN DAN MEMPERBAIKI KELEMAHAN DIRI SENDIRI. JANGAN IKUT CARA YAHUDI CARA BUKAN ISLAM YANG SUKA MENCARI KEBURUKAN ORANG NAK MEMBANGGA-BANGGAKAN KEBAIKAN DIRI SENDIRI. KITA NI HANYA HAMBA ALLAH.... DULU AHLI DAN PEMIMPIN PAS SIBUK KATA UMNO DAH SEPATUTNYA DIBAKUL SAMPAHKAN, BUKAN ZAMAN UMNO LAGI, DAH TERLALU LAMA MEMERINTAH, ZALIM DAN MACAM-MACAM LAGI. SEKARANG ALLAH TUNJUKKAN BAHAWA SATU JARI MENGUTUK ORANG 4 JARI LAGI MENGUTUK DIRI SENDIRI. JANGAN IKUT CARA YAHUDI ATAU CARA BUKAN ISLAM YANG SUKA DEDAH KELEMAHAN ORANG DAN BANGGAKAN KELEBIHAN DIRI SENDIRI ....PERJUANG ISLAM PASTI TIDAK GITU. KITA HANYA HAMBA ALLAH... LIHATLAH SEKARANG AHLI PAS SENDIRI MENGUTUK PEMIMPINNYA SECARA TERBUKA. ADAKAH INI SIFAT PERJUANG ISLAM?????

IKLAN : Kami ingin berkongsi link hebat ini. Hanya Klik boleh dapat Wang! Ramai dah bersama team BERANI GAGAL. Anda bila lagi. Detail @ Dapat Wang Segera

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

AbgTuah November 8, 2009 at 10:57 AM  

SALAM TUAN BLOG..

HJ HADI LEBIH TERUK LAGI..

PAK LAH;
HARI INI: PERPADUAN..
BESOK: PERPADUAN..
LUSA: PERPADUAN..
TULAT: PERPADUAN
AMAT KONSISTEN

HJ HADI;
HARI INI: PERPADUAN..
BESOK: OH TIDAK..!!
LUASA: PERPADUAN..
TULAT: OH NO..!!
SUPER FLIP FLOP..BUAT PUSING KEPALA ANNA PHENING...!!!

Anonymous,  November 8, 2009 at 3:49 PM  

Ini dah pandai sangatlah agama...tu lah jadinya. Perkahwinan haram korang dengan Dapig tu apac cerita....penting ke sangat dari agama dan rumah tangga korang. sampai korang lacurkan rumah tangga korang.

muslimat Pas satu lagi sanggup diperbangangkan oleh niki Ajis dan husam kusam....macam manalah korang nak perjuangkan muslimat Pas yang dibawah ni...sebab idea bodoh dan dungu ni korang ampu....

berapa tan air mani laki korang yang kau minum sampaikan perkara yang semacam itu tak tau baik buruknya.....pelacur tua betullah korang ni...memang tahap tu korang sekarang ni di mata penyokong bawahan Pas ni.....aku ishtiharkan Keluar dari Pas untuk selama-lamanya.....jahanam Pas

niki ajis lagi teruk sengalnye...

kejap-kejap surga

besok surga

tulat surga


pegang kunci surga....ini pengawal atau jaga surga ni?

niki niki.......pegi mampos dan jahanam niki.

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP