Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Tuesday, November 10, 2009

NIZAR TERKINI : Amaran KERAS AnWAR kepada YB ZULKIFLI NOORDIN

Amaran yang dikeluarkan oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim ke atas para pemimpin lain parti itu supaya akur dengan polisi parti atau keluar ditujukan secara langsung kepada orang seperti ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru, Zulkifli Noordin.

Naib Presiden PKR, Sivarasa Rasiah ketika mengatakan demikian juga menegaskan, amaran Anwar itu juga adalah untuk mengingatkan mereka semua supaya menjadi lebih berdisiplin dan juga kepada pemimpin PKR yang bertelagah secara terbuka.

“Ia sebenarnya adalah satu amaran secara langsung kepada orang seperti Zulkifli Noordin yang sering kali mengeluarkan kenyataan yang tidak selari dengan polisi parti.

“Sebagai contoh, tindakan Zulkifli yang cuba membentangkan beberapa usul di Dewan Rakyat yang jelas tidak selari dengan polisi parti itu tanpa terlebih dahulu merujuknya kepada pucuk pimpinan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas komentar Anwar semalam yang mahukan para pemimpin PKR lebih berdisiplin dalam mengeluarkan sebarang kenyataan yang tidak selari dengan polisi parti itu.

Zulkifli, sebelum ini beberapa kali mencuba untuk membentangkan usul di Parlimen khususnya berkaitan dengan hal-hal berkaitan dengan Islam yang dilihat sebagai tidak selari dengan polisi PKR

Sumber @ http://bloglistpolitik.blogspot.com/2009/11/amaran-keras-anwar-kepada-zulkifli.html 

PKR supremo Anwar Ibrahim has given party leaders and members two choices — stay loyal or leave if they do not want to adhere to party policies.

He said he could accept criticisms against the party, but would not compromise with leaders and members who could not follow the stipulated party policies.

All party members must support the transformation agenda, work for the Pakatan Rakyat or be sacked from the party,” he said when opening the Penang PKR Convention here Sunday night.
Anwar said the stance was taken as there were many PKR leaders who wanted stern action taken against errant members.


Give your commitment to the party or leave the party and join Umno,” he said.

Voices of discontent

In recent months, there have been growing voices of discontent and disillusionment from members aired publicly. Some were blatant criticisms hurled at the party leadership.

Notably among the affected states were Selangor, Sarawak and Sabah. One PKR state assemblyman in Selangor has resigned from the party to become an independent BN-friendly member.

In the two East Malaysians, grouses are still being heard against the PKR leadership in Kuala Lumpur.
Last week, PKR president Dr Wan Azizah went on damage control, telling members that she was aware of the problems at hand and was making efforts to put things on the right track. - AnwarIbrahimBlog


KOMEN : BUKANKAH PKR DAN ANWAR PENDUKUNG DEMOKRASI DAN KEBEBASAN BERSUARA. GITU JUGA PUAK-PUAK ANWAR DALAM PAS KALAU DIAORANG HEBOH-HEBOH DALAM BLOG DALAM SURATKHABAR TAK PE TAPI HASSAN ALI TAK BOLEH. MANUSIA-MANUSIA HIPOKRIT KOT SEMUA NI. KALAU KITA BOLEH MAKA ORANG LAIN PUN BOLEH LAH BARU POWER.


IKLAN : Kami ingin berkongsi link hebat ini. Hanya Klik boleh dapat Wang! Ramai dah bersama team BERANI GAGAL. Anda bila lagi. Detail @ Dapat Wang Segera

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

ISAC November 10, 2009 at 8:56 AM  

Salam,

Ubah sikit, "Kalau kita boleh, orang lainpun boleh juga barulah demokrasi namanya".

Aku ingatlah kan kalau macam inilah caranya, kalau dia orang memerintahpun akan ada banyak demonstrasi2 jalanan.....Orang depa buat sendiri pasai X puas hati....

Anonymous,  November 10, 2009 at 12:35 PM  

Sorry Bro you salah.

Kau ingat Zul Nordin tu berani buat macam ni kalau Anwar tak bagi lampu hijau?

Ada dia kritik Anwar?

Satu lagi kena ingat ... Anwar sudah pasang Zul Nordin tarik Asri masuk PKR.

Tunggu-tunggukanlah.

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP