Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Monday, October 19, 2009

1Malaysia : Hari Ini ZAID IBRAHIM besok lusa CHUA JUI MENG pulak.

Sewaktu Zaid Ibrahim (si empunya ZICO) membuat keputusan menjadi ahli PKR, Anwar adalah antara orang yang paling gembira. Mahunya tidak, seorang bekas Menteri yang kononnya mempunyai idealisme tinggi ‘rule of law’, kebencian menggila kepada ISA – kemasukan Zaid adalah suatu lagi ‘gift’ kepada PKR pada ketika itu. Zaid disambut sebagai seorang yang amat penting kepada PKR. Zaid jadi ‘rising star’ kepada PKR. Anwar lebih yakin, kerana Zaid adalah seorang ’self-funding’ politician. Anwar tak perlu keluarkan banyak wang daripada ‘master-accountnya’ untum menjaga orang seperti Zaid Ibrahim. Zaid boleh managed sendiri.

Zaid diberikan tugasan untuk merangka ruang kerjasama antara ‘parti’ di dalam Pakatan Rakyat. Kena rangka sesuatu yang boleh menghadirkan model Barisan Nasional. zaid kena kaji segala ruang ‘loopholes’ yang boleh menyebabkan Anwar tidak dapat menjadi Perdana Menteri di dalam kerangka kerjasama itu. Kena kaji sejauh mana kena ‘hadkan’ peranan dan kuasa PAS. Kena pastikan DAP dapat di ‘limitkan’ penglibatannya. Everything must be centered around Anwar Ibrahim. So, kenalah Zaid Ibrahim jaga Anwar Ibrahim. Elok sangat.

Sayangnya, sewaktu Zaid melaksanakan tugasnya – sudah ada orang yang risau dan khuatir dengan kehadirannya. Sudah ramai orang di dalam PKR yang menganggap Zaid sebagai ‘political threat’. Sudah ramai yang menganggap Zaid sebagai pengganti Anwar. Inilah hakikatnya. Kalangan aktivis lama PKR, ‘rank and file’ sudah menganggap kepercayaan Anwar sebagai sesuatu yang sangat merbahaya kepada masa depan politik mereka.

Bekas Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu ini mempunyai skills politik yang ganas juga. Zaid mula membisikkan ‘fitnah politik’ ke telinga Anwar. Mengata orang itu dan ini sebagai masalah kepada parti. Menjalankan kerja belakang tabir yang sangat detrimental kepada kesatuan di dalam PKR. Malahan, ada suatu ketika – Anwar sudah memarahi Azmin Ali di atas isu politik Sabah. Orang lain tidak sepatutnya tahu mengenai kes itu. Maka, Azmin sudah dapat mengagak bahawa Zaid sudah mula memainkan ‘peranan’ yang tidak sepatutnya di Negeri tersebut.

Zaid cuba untuk meletakkan dirinya di ‘forefront’ politik PKR, saat dia belum tahu dan kenal siapa ‘kawan dan lawan’ di dalam parti tersebut. Zaid main bulldoze sahaja. Al-maklum, orang macam Zaid tidak ada ‘pertimbangan politik’. Duit ada. Nama ada. Kenalan ada. Zaid sangka jalannya akan menjadi mudah. Malah, dalam pertemuan dengan ramai aktivis PKR – Zaid sudah meletakkan kemungkinan dia bertanding jawatan tertinggi parti selepas ini.

Ini yang tidak boleh diterima oleh ramai orang dalam PKR. Anwar sendiri sudah mula curiga dan merasakan Zaid ‘overboard’ dalam tindakan politiknya. Zaid peduli apa. Zaid tahu, melalui kenalan ‘guamannya’, Anwar won’t stand a chance in his sodomy case. Zaid tahu mengenai DNA Anwar yang bukan sahaja berasal daripada air mani, tetapi kesan gigitan Anwar di belakang badan Saiful. Fuhhh, Anwar main ganas.
Zaid ambil cuti di dalam PKR. Ini maknanya, Zaid nak ‘phasing out’ again. Nak ke mana pulak. Orang macam Zaid, elok juga kalau masuk DAP. Mungkin baru kena dengan jiwa politik macam komunis nya.

Azmin, Syed Husin, Kak Wan, Khalid Ibrahim dah mula sepakat nak pastikan Zaid keluar daripada PKR. Ramai juga orang PKR di Sabah juga mengatakan benda yang sama. Mereka benci tengok muka Zaid. Menyampah dengan perangai politiknya yang lebih sudu dari kuah. Habis tu, nak buat macamana. Zaid tidak pandai untuk bermain politik. DI Kota Bharu, sewaktu di dalam UMNO – itu jugalah menjadi masalah Zaid. Ikut otak sendiri.

Sumber @ http://1peraktoday.blogspot.com/2009/10/nizar-pasberg-zaid-ibrahim-duri-dalam.html

KOMEN : KITA TUNGGU PULAK BERAPA LAMA CHUA JUI MENG DAN SUBRAMANIAM BERTAHAN DALAM PKR ... TUNGUUUUUUU. PEMIMPIN YANG TERBUANG, MERAJUK DAN AKAN TERBUANG LAGI KOT.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP