Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Monday, September 14, 2009

Suara Rakyat Suara Keramat Tapi Berapa Ramai MP BARISAN yg SEDAR NI!!

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pemimpin adil perlu menjaga kepentingan semua rakyat dan bukannya hanya menjaga kumpulan penyokong atau ahli parti sahaja. Beliau berkata, hakikat itu perlu menjadi pegangan kerana dalam sistem demokrasi berparlimen, yang menjadi penentu jatuh bangun pemimpin adalah rakyat.

"Saya menekankan supaya rakyat didahulukan kerana dalam sistem demokrasi berparlimen, suara rakyat adalah suara keramat.
"Sebagai Presiden UMNO, saya boleh mempertahankan jawatan kalau saya menjaga 2,500 perwakilan tetapi saya tidak mahu semata-mata menjaga 2,500 perwakilan UMNO.
"Sebaliknya, saya mahu menjaga 27 juta rakyat Malaysia dan saya harap ini menjadi sikap pemimpin kita di semua peringkat," katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa bersama rakyat di Masjid Al-Kauthar di sini hari ini.

Hadir sama isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman, menteri-menteri Kabinet Persekutuan dan Kabinet Sabah. Najib berkata, beliau berharap semangat yang sama diikuti pemimpin di peringkat bawahan.

Katanya, ketua-ketua bahagian perlu memastikan kepentingan ribuan penduduk dan pengundi di kawasan mereka dan bukan sekadar memberi tumpuan terhadap cawangan sahaja.

"Kalau kita sebagai pemimpin turun bersama rakyat tanpa protokol, tanpa hamparan permaidani merah, tanpa bunga manggar, tanpa sambutan, duduk dengan rakyat, minum dan ambil kira serta ambil berat masalah rakyat, rakyat akan tetap bersama kita dan rakyat akan tetap memberi kuasa," katanya.

Najib turut memuji dan menyatakan kegembiraannya dengan kehadiran kira-kira 15,000 rakyat pelbagai lapisan masyarakat dan kaum pada majlis berbuka puasa hari ini. Katanya, keadaan tersebut berbeza berbanding kebiasaan beliau berbuka puasa dengan pemimpin dan ketua jabatan tanpa penyertaan orang ramai dalam jumlah besar seperti itu.

"Saya gembira kerana saya tengok kiri, kanan dan depan, semuanya wajah rakyat. Inilah yang saya hasratkan apabila saya menyebut gagasan 1Malaysia," katanya.

Menyentuh kedudukan Sabah sebagai 'simpanan tetap' BN, Najib berkata, kekuatan itu perlu ditambah supaya kemantapannya terus berkembang dan tidak terbatas kepada keadaan sedia ada.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

1 comments:

Anonymous,  September 14, 2009 at 11:40 AM  

hanya segelintir... tu yang sedihnya ...

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP