Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Friday, September 11, 2009

INDONESIA : Buluh runcing JOOM BOIKOT

Antara komen teman-teman :

1. entah-entah ada tangan atau manusia durjana dari negara kita sendiri yang mahu melihat negara kita dan indonesia tidak berada dalam keadaan baik.mereka faham perasaan orang indonesia yang cepat naik angin jadi mereka mengambil kesempatan ini untuk memburuk-burukkan negara kita di mata orang indoensia.orang inikan ramai sahabat handai taulan di sana. jadi bagi mengelak 'masalah' besar yang dihadapinya dan takut rahsianya terbongakr di mata sahabat taulan dia di indonesia, orang ini memainkan peranan nya untuk mengalih pandangan masyarakat di sana terhadap apa yang sebenarnya berlaku. orang ini memang capable of doing that.dulu kan dia lari pergi indon dan cakap ada 6 kotak rahsia rasuah untuk didedahkan. tapi sampai sekarang haram jadah bayang kotak pun tak nampak. berhati-hati lah kita semua. jangan terpedaya dengan dakyah sebegini. ingatlah orang yang membawa buluh runcing tu takkan berani mengapa-apakan orang kita. mereka cuma nak tunjuk yang orang indonesia dah marah sanagt kat kita bagi mengapi-apikan kita mengambil tindakan balas. kerana inilah yang dikehendaki oleh malaun iblis sekor ni.

2. Setuju 1,000%.

Mulakan dgn tutup TV bila siar rancangan/iklan dari Indonesia.

Kemudian hentikan Visa On Arrival kepada orang Indonesia.

Kemudian tutup radio yg siarkan lagu-lagi dari Indonesia.

Kemudian, jangan beli barangan 'Made in Indonesia'.

3. Penunjuk perasaan tersebut menunjukkan tahap pemikiran yang rendah.Mereka tak sedar yang kita Malaysia menolong dan memberi peluang rakyat mereka mencari rezeki dimana ada sekurang2nya 3juta rakyatnya mencari kesenangan disini.Jika di darabkan dengan purata RM1000,bermakna dalam sebulan rakyat mereka mencari sesuap nasi sebanyak RM3billion. Ianya bukan angka yang kecil.Kalau diconvert duit Rupiah mungkin bertrillion.

Aku rasa kalau rakyat Indonesia yang bekerja di Malaysia jumpa mereka dah lama dah picisan yang segelintir dan 'mereng' tu di balun(ganyang).

 KOMEN: GOLONGAN MACAM NI KITA JANGAN LAWAN PAKAI EMOSI TAPI PAKAI AKAL YANG MEREKA KEKURANGAN ... JOOOM BOIKOT JE. RTM, TV3 AND THE GENG DAN ASTRO STOP SEMINGGU SIARKAN SINETRON, FILAM DAN LAGU INDONESIA ... TUNJUKKAN KITA JUGA ADA HATI ADA PERASAAN. KALAU TV DAN SURAT KHABAR MEREKA TIADA BELAS KASIHAN KENAPA TIDAK KITA JUGA LUAHKAN PERSAAN BEGINI TAK PERLU CERITA KEBURUKAN DAN MAKI MEREKA .... APA KATA TEMAN-TEMAN

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

3 comments:

Anonymous,  September 11, 2009 at 3:27 PM  

kalau kau kata ada dalangnya orang malaysia.. aku pasti sorang tu jer yang mampu buat ni.. Anwar Aljuburikss...

ghostWRITER September 11, 2009 at 3:27 PM  

sumber bank dunia.. Mat Indo yang kerja di Malaysia hantar duit ke Indo bagi tahun 2006 saja 2.7 Billion USD... bayang kan? 2007, 2008, 2009 terus meningkat!!

Frodo Baggins September 11, 2009 at 3:48 PM  

boikottt!!!!!


kalau nak stry sal tangan "miang" yg buatkan rusuhan ni, harus ader konspirasi abang TUT!!! xoxoxoxxo

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP