Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner

JAWATAN KOSONG: Pekerja Dirumah Diperlukan

Sunday, November 8, 2009

NIZAR TERKINI : BAI'AH AKAN MENAMBAH JAUHNYA ORANG MUDA KEPADA PAS

Timbalan Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Pas Pusat, Dr Halimah Ali menolak kritikan pedas Umno-BN yang mengatakan Bai’ah atau sumpah setia pemimpin Pas tidak relevan.

Menurutnya, Bai’ah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Pas ini adalah sebagai satu sistem disiplin yang dibawa oleh parti bagi memastikan pemimpin berpegang kepada prinsip.

“Dalam situasi ni kena faham secara keseluruhan, ini adalah satu sistem disiplin yang dibawa pas untuk pemimpin ini berpegang pada prinsip. Kita nak elak mereka ni tersasar dari prinsip,” katanya.

Dr Halimah berkata demikian ketika dihubungi TvSelangor diminta mengulas dakwaan sesetengah pihak bahawa Bai’ah Pas tidak munasabah dan mendera perasaan golongan isteri dan anak-anak pemimpin berkenaan.



Jelasnya lagi, politik yang dibawa oleh Pas adalah berteraskan Islam dan bertunjangkan Al-Quran dan ini sebagai cara untuk meyakinkan pengundi pemimpin Pas yang dipilih itu benar-benar membawa prinsip dan falsafah parti.

“Ini sebabnya hukuman ini agak berat, dan setakat ini dengan adanya sumpah ini, takde lagi pemimpin Pas yang lompat parti, ini juga memberikan satu jaminan kepada pengundi bahawa sekiranya memilih wakil rakyat Pas, itulah yang kekal,” katanya.

Menurut Dr Halimah, sumpah setia ini juga sebagai cara untuk memastikan ketua keluarga itu benar-benar berwibawa bukan sahaja sebagai pemimpin namun sebagai suami dan bapa.

“Ini bukan penganiayaan kepada kaum wanita, ini sebenarnya menjaminkan keselamatan dan kewibawaan suami kepada wanita dan bapa kepada anak-anak itu, ini kredibiliti dan kewibawaan yang kita cuba lonjakkan ….yang menjadi wakil rakyat ini,” katanya.

Sumber @ http://batuvskayu.blogspot.com/2009/11/adakah-baiah-releven-dalam-pas.html

KOMEN : BAGI AKU LAH KESETIAAN YANG TERHASIL DARIPADA PRINSIP PAKSA ITU TIDAK JUJUR NAMANYA TAPI PASTI AHLI PAS SOKONG PUNYALAH. LEMAH SANGATKAH IMAN PEMIMPIN PAS SEHINGGA PERLU DIDISPLIN SEBEGINI RUPA. NI YANG ORANG-ORANG MUDA TAMBAH TAKUT.  BUATLAH APA PAS NAK BUAT JANJI PRU13 PAS KALAH...TAK GITU.

IKLAN : Kami ingin berkongsi link hebat ini. Hanya Klik boleh dapat Wang! Ramai dah bersama team BERANI GAGAL. Anda bila lagi. Detail @ Dapat Wang Segera

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

4 comments:

orangkampung November 8, 2009 at 4:13 PM  

Ini dah pandai sangatlah agama...tu lah jadinya. Perkahwinan haram korang dengan Dapig tu apac cerita....penting ke sangat dari agama dan rumah tangga korang. sampai korang lacurkan rumah tangga korang.

muslimat Pas satu lagi sanggup diperbangangkan oleh niki Ajis dan husam kusam....macam manalah korang nak perjuangkan muslimat Pas yang dibawah ni...sebab idea bodoh dan dungu ni korang ampu....

berapa tan air mani laki korang yang kau minum sampaikan perkara yang semacam itu tak tau baik buruknya.....pelacur tua betullah korang ni...memang tahap tu korang sekarang ni di mata penyokong bawahan Pas ni.....aku ishtiharkan Keluar dari Pas untuk selama-lamanya.....jahanam Pas

Anonymous,  November 8, 2009 at 4:53 PM  

salam..
rasanya perkara BAI'AH seperti ini perlu diwajibkan kepada semua ahli-ahli pas...heheeheh..baru lah setia kepada parti jalan ke syurga namanya..nape plk pok nik ajis lambat beri komen tentang hal ni...tgh baca kitab ke cari kalu ada nas2 yg boleh diputar belitkan

Anonymous,  November 8, 2009 at 6:25 PM  

Aku tunggu surah / hadis mana puak2 ulama dunia ni nak guna..
Pada kita memang tak patut cagar sijil kahwin semata-mata nak jadi calon p/raya..

Anonymous,  November 8, 2009 at 9:01 PM  

kalau pun ingin menunjukkan taat setia kpd parti dan mendisiplinkan pemimpin..rasanya tidak perlulah institusi perkahwinan diheret sama menjadi satu bentuk cagaran dan ugutan...nampak sangat muslimat PAS bangang dan bodoh seperti lembu dicucuk hidung oleh kepimpinan tinggi PAS...lebihi baik tukar nama dari muslimat menjadi muslimut..yg tak tahu dipergunakan seumur hudup..

Yang Terbuku Di Hati

YB dan x-YB

Minda Bebas

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP