Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Saturday, October 24, 2009

EGM PAS : PAS bukan Nik Aziz Sdn Bhd

Muktamar Agung Khas (EGM) bagi menggantikan pucuk pimpinan Pas bukan boleh ditentukan oleh sesiapa termasuk Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, sebaliknya ia bergantung kepada hasil mesyuarat Majlis Syura parti tersebut.




Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa berkata, sebarang perubahan yang melibatkan perkara-perkara dasar parti tidak boleh dibuat secara individu.

"Dasar yang besar perlu kepada keputusan mesyuarat. Presiden tak boleh, timbalan presiden tak boleh dan tiada sesiapa boleh membuat keputusan secara individu.

"Saya berpegang kepada prinsip kita (Pas) ada cara dan kaedah untuk menentukan sebarang perubahan dalam parti," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Nasharuddin yang juga Ahli Parlimen Bachok diminta mengulas cadangan Nik Abdul Aziz dalam blognya yang meminta Pas mengadakan EGM untuk membersihkan parti daripada 'dua tiga kerat' pemimpin bermasalah yang merujuk kepada kumpulan prokerajaan perpaduan.

Nik Abdul Aziz menamakan tiga pemimpin berkenaan iaitu Nasharuddin, Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali.

Menteri Besar Kelantan itu ketika mengemukakan cadangan tersebut turut menyifatkannya sebagai persiapan parti itu menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

Mengulas lanjut Nasharuddin menjelaskan, parti itu akan mengadakan mesyuarat Majlis Syura secepat mungkin bagi mendengar sendiri perkara yang dibangkitkan oleh Nik Abdul Aziz.

Bagaimanapun, beliau tidak menjelaskan bila mesyuarat tersebut akan diadakan kerana tarikh mesyuarat akan diputuskan Setiausaha Agung parti.
"Setakat ini kami hanya membaca tulisan dalam blognya dan kita hendak dengar sendiri cadangan dan maksud dari mulut beliau sendiri. Maka, sebab itu kita perlu mesyuarat Majlis Syura," katanya sambil memberitahu belum membaca sepenuhnya cadangan Nik Abdul Aziz itu.

Menjawab soalan sama ada pucuk pimpinan selesa dan menerima kenyataan terbuka Mursyidul Am Pas itu, Nasharuddin berkata: ''Tiada siapa pun 'katok' (belasah) Tok Guru".

Sementara itu Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub memberitahu, beliau akan menemui Menteri Besar Kelantan itu esok atas kapasitinya sebagai Naib Presiden.

Sumber @ http://batuvskayu.blogspot.com/2009/10/pas-bukan-kuasa-individu-nasarudin-mat.html


KOMEN : ADAKAH NIK AZIZ BENAR-BENAR SEHALUAN DENGAN PENGERTIAN PAS HARON DIN atau ADAKAH HARON DIN MEMAHAMI PAS YANG DIKEHENDAKI OLEH NIK AZIZ. 

 

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

1 comments:

Anonymous,  October 24, 2009 at 11:05 AM  

bro .. apsal lu letak ads tengah2? tak dapat nak baca la

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP