Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner

JAWATAN KOSONG: Pekerja Dirumah Diperlukan

Sunday, October 18, 2009

1Malaysia : YB Rodziah PKR tak hadir Majlis AdilFitri DUN Batu Tiga

Suasana ini saya kira berlaku di tempat saya sahaja di Kawasan DUN Batu Tiga. Kawasan Saya diwakili oleh ADUN PKR YB Rodziah Ismail (Exco Kerajaan Negeri Selangor).

Majlis yang kita buat jarang dapat mereka hadir. Banyak alasan yang diberi. Nak harap program yang PKR buat atau Pusat Khidmat ADUN yang buat, jauh sama sekali. Kalau yang kita buat pun mereka susah nak hadir, apatah lagi mereka nak buat sendiri.

Kita buat majlis dengan harapan mereka boleh datang sambil bertemu mata dengan rakyat. Kita sebagai orang bawahan sengaja buat macam ni agar YB nampak perihatin dengan rakyat. Biat rakyat nampak ini program mereka. Tapi hasilnya hampehhh. Seolah-olah wakil rakyat tidak mengerti atau buat-buat tak mengerti apa yang kita buat. Mungkin dah syok dengan kereta Cammry kot??

Rakyat marhaen selalu bertanya apa YB Rodziah buat kat tempat kita? Rakyat tak nampak satu pun apa yang YB Rodziah lakukan untuk kesejahteraan rakyat. Rakyat bawahan selalu bersungut kalau macam ni lah perangai alamat Next Election PRU-13 bungkus lah depa ni...

Tan Sri Khalid Ibrahim dan DS Anwar Ibrahim serta Presiden PAS DS Abd Hadi Awang kena peka tentang masalah ini. Pantau Prestasi wakil rakyat Pakatan Rakyat. Nampak sangat akan kelemahan mutu perkhidmatan kita.

Ingat!!! 5 Tahun bukannya lama. Now dan 2 tahun berlalu PRU-12. Pejam celik dan pejam celik dah masuk 5 tahun. Time tu segenap pasar malam dan ceruk kampung YB akan datang merayu undi. Hujan pun hujan lah. Rela tak berpayung, basah pun basah lah janji dapat undi..

Pandai betul wakil rakyat ni berlakon.

Sumber @ Petikan Komen di  http://msomelayu.blogspot.com/2009/10/menyentuh-bahu.html

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 comments:

Yang Terbuku Di Hati

YB dan x-YB

Minda Bebas

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP