Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner

JAWATAN KOSONG: Pekerja Dirumah Diperlukan

Tuesday, October 20, 2009

1Malaysia : PAKATAN mula mengerang SULTAN PERAK

Tambahan pula, Sultan dan keluarga Baginda telah meminta banyak perkara , kesemuanya telah ditolak.Umno akan memastikan Baginda Sultan dan keluarganya akan memperolehi apa sahaja yang mereka mahu jika Barisan Nasional mengambil aleh kerajaan negeri Perak.

Dan dengan itu, nasib Pakatan Rakyat dimetrai.Sultan menerima Barisan Nasional sebagai kerajaan baru negeri Perak dan Pakatan Rakyat menjadi pembangkang.

Apakah yang Sultan dan keluarga Baginda mahukan yang Pakatan Rakyat katakan ‘tidak’ dan yang Barisan Nasional sekarang katakan ‘ya’?

Ya, jom kita lihat bagaimana dalam masa hanya beberapa bulan sahaja , Sultan dan keluarga Baginda tiba-tiba sahaja menjadi salah satu keluarga diraja yang terkaya di Malaysia, tentunya dengan mengorbankan Pakatan Rakyat.



1. Umno menganugerahkan Sultan sekeping tanah kerajaan lot 183578. Tanah seluas 600 ekar ,lokasinya di Tanjong Tualang, daerah Kinta. Tanah ini didaftar atas nama Mohamed Khaair Johari Hj Osman , proksi Sultan.

2. Umno menganugerahkan Sultan satu konsesi balak seluas 1,000 ekar di sepanjang km-11 lebuh raya Gerik-Kupang di Ulu Kenderong, Gerik, Hulu Perak. Konsesi ini asalnya telah diberikan kepada Universiti Utara Malaysia. Bagaimana pun, ianya di tarik balik dan diberikan kepada Pusat Kreatif Kanak-Kanak yang Pengerusinya ialah Raja Datuk Seri Ashman Shah Ibni Sultan Azlan Shah.

3. Umno menganugerahkan Sultan tujuh konsesi pembalakan di kompartmen 39, 41, 42, 43, 44, 45 and 49 di hutan simpan Kenderong Hulu Perak. Tujuh lot yang luasnya lebih kurang 600 ekar, adalah dibawah nama dua syarikat proksi Sultan -- Syarikat Zotonjaya Sdn Bhd and Kibaran Wang Sdn Bhd.

4. Umno juga dijangka meluluskan satu cadangan ‘penanaman hutan semula’ (reforestation) melibatkan 10,781 hecta ekar. 5,781 hecta ekar di hutan simpan Gunung Besout , diselatan Perak sementara 5,000 hecta bekar lagi di Pondok Tanjung, di jajahan Larut Matang. Syarikat yang akan mendapat projek besar ini ialah Permatang Utama Sdn Bhd (nombor pendaftaran syarikat 513583-D) yang Pengerusi Eksekutifnya Datuk Seri Ismail Farouk Abdullah, menantu Sultan.

5. Selanjutnya lagi, Datuk Seri Ismail Farouk Abdullah telah di ‘izinkan’ untuk mengambil alih hak kerajaan negeri, Casuarina Hotel Ipoh, dengan harga rundingan ‘kerat leher’ hanya RM43 million; dimana harga yang jauh lebih tinggi boleh diperolehi melalui harga pasaran terbuka. Hotel tersebut terletak di satu kawasan utama Ipoh dan dengan hanya tanah kosong sahaja nilainya akan melibatkan wang yang begitu banyak.

Keluarga diRaja Perak bukan tidak berharta. Tetapi ianya umpama lebih tamak.Raja Datuk Seri Eleena Azlan Shah(gambar kiri) ialah seorang pengarah syarikat GAMUDA BERHAD dan merupakan orang Malaysia terkaya yang ke 25 dengan aset melebihi RM 773 juta. Ini menjadikannya wanita kedua terkaya di Malaysia selepas Puan Sri Chong Chook Yew, yang menduduki slot angka ke 18 dengan aset melebihi RM 1 bilion.

Gamuda Berhad telah dianugerahi lebih daripada RM10 bilion nilai kontrak.Ia mengawal dan menyelia 230 kilometres lebuh raya plus, adalah sebuah syarikat hartanah dan pemaju bandar dengan empat projek pembangunan bandara yang melibatkan lebih daripada 30,000 rumah.

Oleh itu kamu dah dapat tahu. Orang-orang Perak, terutamanya orang Melayu, bahawa Pakatan Rakyat tidak menghormati Baginda Sultan sebagaimana yang sepatutnya; fikirkanlah. Apa yang mereka tidak tahu ialah; Sultan tidak sepatut mendapat sebarang perghormatan.Dan ramai yang tidak menyedari bahawa kenapa Sultan mahukan Pakatan Rakyat tersingkir keluar dari Perak.

Sekarang, kami harap mereka sudah menyedarinya.

Sumber @ http://kedaikopitepimasjid.blogspot.com/2009/10/rpk-pendedahan-krisis-perak-oleh-raja.html

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

arin2772 October 20, 2009 at 10:45 AM  

salammm.... nama sumber pun dari kedaikopi. maka ceritanya pun setakat taraf cerita kedai kopi jelah.. sama je macam nuar berahi jugak.. cakap je lebih tapi bila minta bukti senyap buat bodoh je mangkuk tu.. sama ngan blog pembangkang.. all talk no substance!! fitnah najib dan rosmah macam macam siap ngaku ada bukti. bila suruh tunjuk bukti senyap terus. sekor beruk petra terus lari masuk lubang jamban. tak berani nak keluar dah.. dulu main cakap je.. konon ada bukti. MANA???? tadak pun.. kencing kuat. tu pun masih ramai yang nganga mulut kena kencing.. nuar konfiden sangat dpt ambil alih. we have the numbers konon.. pirah mabuk. rapla jingga..mangkuk jamban ayun punya anuwar. kat parlimen kena ngadap najib.. kah kah.. tak malu betul anuwar berhi berok mat yeh... yang aku nampak sultan guna kuasa demikratik masa peralihan kuasa tampuk ke bn. kuasa demokratik yang sama jugak sultan guna semasa melantik pakatan haram ke tampuk kuasa. pas meroyang apa hal?? korang menang 6 kerusi je. umno 27+1 mca!!! pas kat perak terutama penderhaka melayu dan pertualang bangsa nizar pokemon tu hanya anjing suruhan komunis ngeh dan nga je. jangan nak nafi lah.. memang itu kenyataan!! nampak sangat dari tindak tanduk dia yang menyebeh pada komunis. pokemon ko nizar!!!! HIDUP SULTAN!!! HIDUP DR.ZAMBRY!!! HIDUP BN!!!!

Anonymous,  October 20, 2009 at 1:23 PM  

Samalah macam Salahuddin Ayub di Bagan Pinang. Cerita orang dia kena tetak dengan pedang samurai tapi t shirt koyak kulit manusia tak koyak pun..darah merah pun pakai air sirap. bila suruh tunjuk bukti sampai sekarang tiada..tunjuk le bukti tu..

Yang Terbuku Di Hati

YB dan x-YB

Minda Bebas

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP