Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner

JAWATAN KOSONG: Pekerja Dirumah Diperlukan

Tuesday, September 8, 2009

Ketua Wanita Keadilan : 1Malaysia Kepuraan

(DAPATKAN PENAWAR SELSEMA H1N1) Terjemahan dari MerdekanReview sebuah akhbar online berbahasa Cina :

Seperti yang dijangkakan, media arus perdana Malaysia akan mengungkapkan pemikiran dan laporan yang dangkal serta berat sebelah, penuh dengan diskriminasi terhadap Kerajaan Negeri Selangor mengenai dialog anjuran Kerajaan Negeri Selangor bersama penduduk Seksyen 23, Shah Alam mengenai isu cadangan perpindahan kuil dari Seksyen 19 ke Sekyen 23, Shah Alam (Opposition “tasting own medicine” oleh Alina Simon, M.Hamzah Jamaluddin dan TN Alagesh, NST 7/09/09).

Bagi mereka yang berpemikiran waras, jelas bahawa gelagat dan keceluparan yang dipamerkan oleh segelintir penduduk bukan budaya dari Pakatan Rakyat yang baru memerintah belum sampai dua tahun. Pendidikan rakyat adalah tanggungjawab kerajaan yang meletakkan dasar dan pengoperasian serta amalan pemimpin yang dicontohkan kepada rakyat.  Umno-BN telah gagal mendidik sebahagian Melayu sehingga menjadi Mat dan Minah pengacau dan pengganggu ketenteraman.

Sepanjang pemerhatian rakyat, Pakatan Rakyat tidak pernah menganjur aksi memalukan yang sebegitu rupa.  Ia melewati batas hak-asasi manusia untuk bersuara dengan aman.  Seluruh dunia diperlihatkan betapa sebahagian Melayu telah bersikap kekontangan nilai, adab dan tamadun - serta membawa imej pembuat kacau, penyangak dan buli dalam satu sesi dialog yang bertujuan untuk memberi peluang setiap pihak mengemukakan pandangan dan cadangan secara beradab, sopan dan dalam keadaan tenteram.
Kenyataan PM, Najib Razak sesungguhnya telah meletakkan diri beliau setaraf dengan penyangak, pembuat kacau dan buli yang beraksi amat menjengkelkan yang menjadi contoh amat buruk bagi sekalian rakyat Malaysia, khususnya generasi muda dan anak-anak. Apakah Najib Razak akan membiarkan segolongan rakyat yang ganas perlakuannya dibiarkan tanpa sedecit muhasabah terhadap perlakuan mereka yang jelas salah dan sama sekali memalukan?
Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim adalah merupakan individu paling bijaksana di akhir sesi dialog tersebut.  Beliau telah sedayanya memberi peluang semua yang ingin menyuarakan pendapat dan mengatasi segala rintangan serta memberikan keputusan yang adil kepada semua pihak.
Bezanya Kerajaan Pakatan Rakyat dengan Umno-BN ialah mengundang isu ditangani secara komited dan tidak membiarkan masalah didiamkan dan berlarutan berdekad-dekad.  Pakatan Rakyat akan sentiasa melakukan amanah mereka dengan bersungguh-sungguh tanpa menghiraukan sebarang intimidasi dari golongan penyangak yang menjahanamkan kebaikan di mana-mana saja dan memecah-belahkan hubungan sesama manusia.  Keseluruhan masalah yang dikendalikan oleh Kerajaan Selangor Pakatan Rakyat adalah warisan dari Kerajaan Umno-BN dan agensi mereka yang telah melakukan berbagai kepincangan dalam pentadbiran dahulu, termasuk mengenai kuil Seksyen 19 yang telah menjadi isu.
1Malaysia Najib Razak merupakan kepura-puraan yang tidak dapat disangkal lagi dengan kenyataan beliau yang sempit itu. Wanita KEADILAN menuntut Najib Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia untuk berpemikiran lebih sihat dan memberi pertimbangan yang lebih saksama terhadap semua isu yang disentuh pada setiap masa dan keadaan.

sumber : MerdekaReview

KOMEN : MASIH TAK MENGAKU PAKATAN TAK PANDAI URUS NEGERI ..... TERUS MENERUS MENYALAHKAN ORANG LAIN.... ALASAN DEMI ALASAN NAK COVER KELEMAHAN ...... TAK GITU...

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

3 comments:

Media Cyber September 8, 2009 at 3:56 PM  

eeee bro .. macam biasalah.. dorang nak dorang saje betul .. dorang tu langsung tak boleh ditegur.. bodoh dan malangnya selangor ada pemimpin seperti mereka....

Anonymous,  September 8, 2009 at 4:17 PM  

salam,

kelakarnya bila khalid dan ketua wanita ni kata kelakuan penduduk bukan cara kita. eh! inilah cara kita yang diajar oleh pas, pkr dan dap. lain kali harap mereka cermin diri dulu sebelum mengata kat orang lain.

Anonymous,  September 8, 2009 at 5:06 PM  

entah tak tau malu punya pempuan. siapa yang cakap kalau Anu-perang (war) kalah dalam pebicaraan liwat akan berlaku huru hara dan demonstrasi bagi mempertahankan kebenaran liwat dia tu. orang PKR gak. siapa yang mencarut memaki hamun bekas perdana menteri tun mahathir semasa beliau memecat peliwat tegar , orang PKR jugak. siapa yang berdemo tak tentu hala dan memaki hamun sehingga sanggup membukukan makian carutan. orang PKR jugak..woi pempuan kau sedarlah didri sikit..korang yang mulakan sekarang kau nak kata kau mulia sangat. poorahhh karavaler cit..huakkk ptuiiiii. padan muka hang kena muka sendiri. peliwat tegar tu yang nak di agung-agungkan pempuan giler ni..

Yang Terbuku Di Hati

YB dan x-YB

Minda Bebas

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP