Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Sunday, August 9, 2009

ARAK : Haramkan penjualan di 7-eleven seluruh negara

Hari ini aku singgah di 7eleven di Johor yang sedang hangat diceritakan di Selangor. Kalau di Kosmo didedahkan gambar remaja Melayu sedang beli arak, aku juga pernah terserempak 2 remaja lelaki yang sedang membeli arak botol besar dan tersenyum je melihat aku yang kebetulan sedang memakai kupiah.

Tujuan aku hari ni singgah di 7eleven adalah untuk membeli minuman Isotonik sebab perut tak berapa sedap tapi lebih tak sedap lagi apabila aku dapati minuman Isotonik diletakkan bersama dengan ARAK. BIGUNG sangat ke pengurusan 7eleven atau segaja nak nak naikkan kemarahan orang Islam ...

Allah swt berfirman di dalam al Quran, maksudnya:

“Wahai orang-orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak dan judi, dan pemujaan berhala, dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya. “
(al Maidah: 90).

Benar! Dengan adanya arak2 yang dijual secara berleluasa di kedai2 7-Eleven di seluruh negara memudahkan orang Melayu atau mereka yang beragama Islam membelinya. Ya, ada yang berani membelinya secara terang-terangan, ada yang malu-malu dan ada juga yang secara sembunyi-sembunyi.

Jadi aku sokong Mesin Taip Buruk agar  penjualan arak di kedai serbanika 7-Eleven perlu dihentikan segera memandangkan kedai tersebut kini sudah bercambah di seluruh pelosok negara baik di bandar-bandar-bandar utama mahupun pekan2 kecil, baik di kawasan majoriti Melayu mahupun bukan Melayu. Ada banyak tempat lain lagi boleh dibenarkan untuk menjual ARAK bukan di kedai serbaguna atau kedai runcit.

ADAKAH ANDA MENYOKONG?????? JIKA YA NYATAKAN SOKONGAN INSYALLAH TERLEPAS KITA DARI PERTANYAAN KELAK DI HARI PEMBALASAN.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

Lin August 9, 2009 at 10:32 PM  

salam


arak memang jelas haram haram hukumnya

mengapalah mahu didebatkan lagi dan kalau haram tidak boleh diminum...

kalau minum jugak maka hukum sajalah mereka itu...

tapi kenapa isu ini masih berkumandang tanpa sebarang penyelesaian...???

salam

denaihati August 9, 2009 at 10:55 PM  

Kerana ahli politik kita suka mePOLITIKkan semua hal sehingga tidak dapat membeza mana yang baik dan tak baik....

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP