Blog Widget by LinkWithin

leaderboard denaihati Banner


Yang Terkini

Wednesday, June 17, 2009

HADI dan Nasha teruskan perjuangan ALLAH bersama ANDA.

Satu NEGARA dah tahu TGNA HALAU ustaz NASHA dari PAS.

Sedihnyalah aku sebagai seorang umat ISLAM melihat suasana begini berlaku. Aku sering baca Sejarah Nabi SAW dari ringkas sehinggalah yang detail...Nabi SAW dihormati kerana AKHLAK-Nya. Setiap cara kehidupan-Nya ada untuk dicontohi. Ulama dan WALI adalah perWARIS Nabi.

APAKAH TGNA layak dipanggil ULAMA atau WALI???? ALLAH swt sahaja yang tahu.

Tahniah kepada TGHH dan Ustaz Nasha yang tenang menghadapi serangan AHLI PAS PRO AnWAR dan serangan TGNA yang mungkin dipengaruhi orang kanannya seperti kata anaknya sendiri Nik Abduh. TGHH dan Ustaz Nasha ...insyallah jika USAHA untuk perpaduan UMAH teruskan.

Aku yakin majoriti UMAT ISLAM di Malaysia suka kepada keamanan. Tidak suka dan BENCI kepada sikap benci membenci seperti yang diTUNJUKKAN oleh AnWAR, NIZAR dan TGNA.

PERCAYALAH jika niat USAHA ini IKHLAS kerana ALLAH swt PASTI tiada siapa yang dapat menghalang walaupun TGNA...PERCAYALAH....ALLAH lebih berkuasa dari segala-galanya kerana ALLAH juga yang mengerakkan hati perwakilan muktamar PAS untuk memilih pemimpin. Jagalah AGAMA insyallah yang lain akan ikut dengan IZIN ALLAH.

ADAKAH apa yang ditunjukkan oleh NIZAR dan TGNA adalah AKHLAK sebenar ISLAM untuk dicontohi oleh KAUM MUDA!!!!!! Mungkin ya bagi EXTREMIST.

Aku suka baca analisa dari MSO bertajuk Panas Pedih PAS.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

1 comments:

Frodo Baggins June 18, 2009 at 12:40 AM  

Salam ...

Bagi mereka yg berfikiran waras, tentunya tahu bahawa keputusan yg dibuat oleh Haji Hadi & Ust Nasa telahpun mereka fikir semasak2nya.

Dimaki, dikutuk, dihalau, disokong, ditentang dan plbagai alasan lain pastinya mereka akan terima. dan ini sudah ttu mngambil masa yg pnjg utk dfkirkan sblum melontarkan pendapat UG kpd ahli.

Bagi aku, dua insan ini adalah contoh mereka2 yg merintis jalan kpd pnyatuan umat Islam Melayu di Malaysia.

W/pun akhirnya UG tidak mnjadi knyataan, tp pasti akan dicatat dlm sejarah utk direnung oleh generasi kita nti bahawa suatu tika dulu pernah ada perancngan untuk mmbntuk satu kesatuan yg ampuh dr seorg pemimpin PAS ttp gagal kerana ditentang...

((x pasti samaada saat itu, kita dah mnyesal atau gembira, suka ataupun terbalut luka ... kerana saat itu, kita bukan lagi tuan di tanah sendiri ...))

wallahualam

p/s: sesungguhnya "perpaduan umat" adalah sesuatu yg di ajar dlm Islam. Mengapa perlu menongkat arus melawan yg benar. Hanya kerana kuasa? dendam? atau prasangka diantara kita?

KALAU HIDUP DENDAM TAK SUDAH, NAK RASA BAHAGIA PUN SUSAH


Just My 2 Cents

Wassalam
Kucing Pembela

Minda Bebas

YB dan x-YB

PAKATAN ni!!

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP